کتاب قرون کودکی

Centuries of Childhood
(تاریخ اجتماعی زندگی خانوادگی)
کد کتاب : 26529
مترجم : زینب سادات غنی
شابک : 978-9643918163
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 440
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب قرون کودکی اثر فیلیپ اریه

مضمون این کتاب خارق العاده تکامل تصور مدرن از زندگی خانوادگی در روزگار مدرن است. «کتاب قرون کودکی (تاریخ اجتماعی زندگی خانوادگی) » طبیعت کودکان را از طریق یادداشت های روزانه ، نقاشی ها ، بازی ها و برنامه های درسی مدرسه ، تحول مفهوم کودکی را از اواخر قرون وسطی یعنی زمانی که کودک به عنوان یک بزرگسال کوچک در نظر گرفته می شود ، تا جامعه کودک محور کنونی دنبال می کند.

کتاب قرون کودکی نشان می دهد که فردگرایی در امروز ، توسط خانواده کنترل شده است. و اینکه قدرت روزافزون حلقه خانوادگی کاملا گره خورده به یک فرهنگ اجتماعی است.

فیلیپ اریه نویسنده کتاب قرون کودکی و مورخ مهم فرانسوی خانواده و کودکی بود. این کتاب در سال 1962 به انگلیسی ترجمه شد. اریه در سال 1984 در پاریس درگذشت.
این کتاب توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اختیار خانواده ها و پژوهشگران قرار گرفته است . این اثر را زینب سادات غنی به فارسی برگردانده است. با خواندن این کتاب می توانید با مفهوم کودک در دوره های تاریخی متفاوت آشنا شوید.امروز ما از یک کودک چه انتظاراتی داریم؟ آیا خانواده ها در عصر مدرنیته مانند دوره های قبل میتوانند از سیستم تربیتی تنبیهی استفاده کنند؟ شیوه های تربیتی امروزی چگونه اند؟

کتاب قرون کودکی

فیلیپ اریه
فیلیپ اریه (21 ژوئیه 1914 - 8 فوریه 1984) یک مدرس قرون وسطایی و مورخ فرانسوی از خانواده و کودکی، به سبک ژرژ دوبی بود. او کتابهای زیادی راجع به زندگی روزمره نوشت. برجسته ترین آثار او تغییر نگرش غربی ها به مرگ را در نظر می گرفت.اریه خود را "آنارشیست حق" می دانست. او در ابتدا نزدیک به française Action بود اما بعداً خود را از آن فاصله گرفت، زیرا او آن را بیش از حد اقتدارگرا تلقی می کرد، از این رو توصیف خود به عنوان "آنارشیست" است. اریه همچنین در فرانشیز La Nation که یک بررسی سلطنتی است، هم...
قسمت هایی از کتاب قرون کودکی (لذت متن)
«پیمودن هموار فرآیند دانشگاهی شدن ادبیات کودک بی دسترسی به اثرهایی از این دست دشوار به نظر می رسد. ادبیات کودک هنوز برای سخن گفتن مقتدرانه در عرصه دانشگاه نیازمند به رخ کشیدن روش شناسی سنجیده و توان نظری خویش است.»