کتاب زندگی علمی من

An Autobiographical Study
کد کتاب : 27248
مترجم :
شابک : 978-2000763369
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1926
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگی علمی من اثر زیگموند فروید

زندگی نامه پروفسور فروید که برای اولین بار در سال 1927 به زبان انگلیسی منتشر شد، به سبک معمول، قوی و صریح او نوشته شده است که اکنون برای خوانندگان ادبیات روانکاوانه بسیار آشنا است. کتاب «زندگی علمی من» واقعا شرح فشرده‌ای از رشد مفاهیم روان‌کاوانه‌ای است که در ذهن پروفسور فروید آشکار می‌شوند. زیگموند فروید در سال 1856 در موراویا متولد شد. در سال 1938 حمله هیتلر به اتریش او را مجبور کرد که در لندن پناهنده شود و در سال بعد در آنجا درگذشت.
کار او با چندین سال کار درخشان در زمینه آناتومی و فیزیولوژی سیستم عصبی آغاز شد. او تقریبا سی ساله بود که پس از مدتی تحصیل زیر نظر شارکو در پاریس، ابتدا علایقش به روانشناسی معطوف شد. فروید توانست رشد طبیعی غریزه جنسی را در دوران کودکی نشان دهد و عمدتا بر اساس بررسی رویاها به کشف اساسی خود در مورد نیروهای ناخودآگاهی رسید که بر افکار و اعمال روزمره ما تأثیر می گذارد. زندگی فروید بی حادثه بود، اما ایده های او نه تنها بسیاری از رشته های تخصصی، بلکه کل فضای فکری نیم قرن اخیر را شکل داده است.

کتاب زندگی علمی من

زیگموند فروید
زیگموند فروید، زاده ی 6 می 1856 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1939، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و خالق روانکاوی بود. فروید در خانواده ای یهودی در شهر فرایبرگ واقع در امپراتوری اتریش چشم به جهان گشود. او در سال 1881 موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه وین شد و در سال 1902 به درجه ی استادی رسید. پس از فارغ التحصیلی، فروید در بیمارستان عمومی وین مشغول به کار شد و در درمان هیستری به وسیله ی یادآوری تجارب دردناک گذشته از طریق هیپنوتیزم، با دکتر جوزف بروئر همکاری داشت. او در سال 1885 با مارتا برنیز ازدواج کرد ...