کتاب درس گفتارهای ادبیات جهان

The History Of World Literature
از حماسه ی گیلگمش تا هزارتوهای بورخس
کد کتاب : 28186
مترجم :

شابک : 978-9644487309
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 662
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب درس گفتارهای ادبیات جهان اثر گرنت ال. وات

چه در زمانی که حلقه ای اطراف آتش زده ایم و با کتاب های خوب، خودمان را سرگرم می کنیم و چه در سالن تئاتر، اشتیاق برای قصه گفتن، یک هوس رایج در انسان ها طی سالیان دراز بوده است. کتاب "درس گفتارهای ادبیات جهان" با عنوان فرعی "از حماسه ی گیلگمش تا هزارتوهای بورخس" حاوی متن بیش از چهل سخنرانی ویدیویی از "گرنت ال. وات" است که خواننده را به سفری در دل دنیای ادبیات خواهد برد. سفری از سالن تماشاهای بزرگ یونان باستان تا یک اتاق مطالعه ی ساکت و آرام در خانه ای انگلیسی در قرن نوزدهم که مخاطب آن را با "درس گفتارهای ادبیات جهان" تجربه خواهد کرد.
در این اثر خواننده با برخی از بزرگترین بیانات ادبی که جهان به خود دیده است، آشنا خواهد شد و قصه گویی را در قالب های مختلفی نظیر شعر، نمایش و و روایت تجربه خواهد کرد. موارد پیش رو در "درس گفتارهای ادبیات جهان" از "گرنت ال. وات" ارائه شده است: جهان باستان، جایی که آوازخوانان قبایل، افسانه های ملی را آفریدند و متون دینی را از اسطوره ها، تاریخ، فلسفه و ادبیات محلی بنا نهادند. دیوان های اشرافی و روستایی هند و خاورمیانه که به جمع آوری داستان ها و فرهنگ های عامیانه درباره ی مردمان جادویی، هیولاهای ترسناک، زنان اغواگر و حقه بازانی که در قصه ی پریان امروزی وجود دارند، می پرداختند. تکامل قصه گویی از قرون وسطی، رنسانس و عصر روشنگری و بزرگترین شاهکارهای ادبی جهان "از حماسه ی گیلگمش تا هزارتوهای بورخس" از دیگر موارد مطرح شده در "درس گفتارهای ادبیات جهان" از "گرنت ال. وات" است که به خواننده ابزار لازم جهت تحسین این آثار بزرگ و ارزشمند، و درک شکل گیری توانایی نویسندگان، نمایش نامه نویسان و شاعران طی قرون متمادی را ارائه می کند.

کتاب درس گفتارهای ادبیات جهان

گرنت ال. وات
دکتر گرنت ال. وات استاد کالج مونتری در کالیفرنیا است. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در آموزش انگلیسی از کالج سنت توماس در سنت پاول و دکترای خود را در زبان انگلیسی از دانشگاه پوردو. پروفسور وات در طول دوران حرفه ای خود ، جوایز و تقدیرنامه هایی ، از جمله جایزه آلن گریفین برای تعالی در تدریس گرفته است و توسط انجمن دانشجویان دانشکده مونتری به عنوان معلم سال معرفی شد. او نویسنده کتابها و مقاله های علمی روشنگری است که در مورد موضوعات مختلفی از شکسپیر گرفته تا ادوارد گیبن تا داستانهای مدرن آمریکایی است.
دسته بندی های کتاب درس گفتارهای ادبیات جهان
قسمت هایی از کتاب درس گفتارهای ادبیات جهان (لذت متن)
در یونان باستان شاعری از الاهه شعر مدد می جوید تا او را در به یادآوردن داستان خشم آخیلئوس/آشیل و بهای گزاف آن برای سپاه آخاییان [یونانیان] که بیرون دروازه های تروا اردو زده بودند یاری دهد. در هند جنگجویی بزرگ در حالی که سوار بر ارابه خویش به سوی میدان رزم می شتابد متوجه می شود بسیاری از آنانی که در سوی دیگر میدان در جامه دشمن آماده نبرد شده اند، در واقع خویشان و استادان و دوستان خود او هستند و بی درنگ به ارابه ران فرمان توقف می دهد، گرز و کمان بر زمین می گذارد و به ارابه ران می گوید که نمی تواند در این نبرد بجنگد. در انگلستان قرون وسطا، جماعتی از زائران در مسیرشان به سمت کانتربری برای زیارت آرامگاه قدیس توماس بکت تصمیم می گیرند برای کاستن از ملالت زمان طولانی سفر، هر یک دو قصه (یکی در مسیر رفت و دیگری در مسیر برگشت) نقل کنند. در هند زنی جوان مجبور می شود هر شب قصه ای برای پادشاه نقل کند و [قصه] او باید چنان جذاب باشد که روز بعد سرش را از تنش جدا نکنند. در اسپانیا نجیب زاده ای میانسال با خواندن بیش از حد داستان های پهلوانی و شوالیه گری عقل از کف می دهد و تصمیم می گیرد شوالیه شود. گرچه روزگار شوالیه گری مدت ها پیش پایان یافته است. در چین یک تائویی و یک بودایی در مسیر خود به سنگی بزرگ بر می خورند که بر روی آن داستان ظهور و سقوط خاندانی با عظمت هک شده است و آنها توقف می کنند تا داستان را بخوانند در آلمان برجسته ترین دانشمند زمان روح خویش را در ازای بهره مندی از تجارب و فرابشری، به ابلیس می فروشد.