کتاب نیلوفر خاموش

Niloufar-e Khamoush
نظری به شعر سهراب سپهری
کد کتاب : 28451
شابک : 978-9644481116
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نیلوفر خاموش اثر صالح حسینی

صبح هنگام زنبور زرد از کندو خارج شد و به میان گل ها رفت. کمی بعد او به یک برکه رسید و یک گل نیلوفر آبی دید و بر روی آن نشست. زنبور می خواست از شهد نیلوفر استفاده کند، اما نیلوفر به او گفت که قبل از این کار باید چیزی را که او دوست دارد بیابد. زنبور که نمی دانست نیلوفر آبی به چه چیزی علاقمند است از عنکبوت و سپس کرم شب تاب پرسید، اما به نتیجه ای نرسید. تا این که سرانجام با راهنمایی شاپرک توانست خواست نیلوفر را برآورده کند. این داستان در قالب شعر به چاپ رسیده است.

نیلوفر خاموش کتابی درباره‌ی اشعار سهراب سپهری است. سهراب سپهری شاعر، نقاش و نویسنده بود. او در سال 1307 در کاشان متولد شد. والدینش هر دو اهل ادب و شعر بودند. سپهری برای تحصیل در دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران عازم پایتخت شد. در سال 1330 اولین کتاب شعرش را در وزن نیمایی با عنوان «مرگ رنگ» منتشر کرد. او پس از کسب مدرک کارشناسی در چند نمایشگاه نقاشی شرکت کرد و دومین کتاب شعرش را به چاپ رساند. سپهری شیفته‌ی فرهنگ شرق بود و به کشورهای آسیایی مختلفی سفر کرد و حتی مدتی در ژاپن اقامت داشت. او در این سفرها تلاش می‌کرد تا جای ممکن به فرهنگ بومی منطقه نزدیک شود. اشعار سپهری به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند و هنوز طرفداران خاص خود را دارند. کتاب نیلوفر خاموش به خواننده کمک می‌کند تا اشعار سپهری را بهتر درک کند.

کتاب نیلوفر خاموش

صالح حسینی
صالح حسینی تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خویش گذراند و سپس برای کسب مدرک کارشناسی وارد دانشگاه شیراز شد. پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکترای خود را از دانشگاه جورج واشینگتن دریافت کرد. حسینی در سال ۱۳۵۸ تحصیلات خود را به پایان رساند و در همین سال به ایران بازگشت. وی در سال ۱۳۷۶ به عنوان منتقد و مترجم نمونهٔ کشور از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.از جمله کارهای مشهور او می توان به ترجمهٔ کتاب ۱۹۸۴ اثر جرج اورول و مقدمهٔ دنیای قشنگ نو ترجمهٔ سعید حمیدیان اشاره کرد. ...
دسته بندی های کتاب نیلوفر خاموش