کتاب عیسای پادشاه

King Jesus
کد کتاب : 28781
مترجم :
شابک : 978-6005742039
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 592
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عیسای پادشاه اثر رابرت گریوز

کتاب "عیسای پادشاه" رمانی نیمه تاریخی از رابرت گریوز است که برای اولین بار در سال 1946 منتشر شد. این رمان با عیسی تاریخی نه به عنوان پسر خدا، بلکه به عنوان فیلسوفی با ادعای مشروع بر تاج و تخت یهودا از طریق هرود کبیر، رفتار می کند. و با داستان های متعدد کتاب مقدس به شیوه ای غیرمتعارف برخورد می کند.
گریوز داستان را از منظر یک مقام رسمی که در زمان دومیتیان زندگی می کرد نوشته است. رمان با این جمله آغاز می‌شود: «من، آگابوس دکاپولیتن، این کار را در سال نهم امپراتور دومیتیان در اسکندریه آغاز کردم و در سیزدهمین سال همان سال در روم به پایان رساندم». بین انبیا و سایر افراد داستان که توسط شاهنامه نویس رومی بیان شده است. این کتاب با سلطنت هیرودیس قبل از تولد عیسی آغاز می شود و ریشه های دودمانی و شبه سکولار عیسی را از طرف مادر و پدرش توضیح می دهد و یک حق موقت و تاریخی برای تاج و تخت اسرائیل ایجاد می کند. قسمت دوم با میلاد مسیح و جوانی عیسی شروع می شود. در نهایت، بخش سوم کار عیسی در بزرگسالی به عنوان یک پیامبر، مرگ او بر صلیب، و رستاخیز او را شرح می دهد.

در یک «تفسیر تاریخی» منتشر شده در پایان کتاب، رابرت گریوز، در مورد مبنای تاریخی کتاب اظهار می کند: «تفسیر مفصلی که برای توجیه دیدگاه های نامتعارف موجود در این کتاب نوشته شده است، دو یا سه برابر خود کتاب است. و سالها طول می کشد تا این کار از من معذور شود...[اما]...به خوانندگانم متعهد می شوم که هر عنصر مهم در داستان من بر اساس سنت هایی، هرچند ضعیف، استوار است و من بیشتر از آن استفاده کرده ام "

کتاب عیسای پادشاه

رابرت گریوز
رابرت فون رانک گریوز، زاده ی 24 جولای 1895 و درگذشته ی 7 دسامبر 1985، منتقد، رمان نویس و شاعر انگلیسی بود.گریوز در خانواده ای از طبقه ی متوسط اجتماع در ویمبلدون لندن به دنیا آمد. او سومین فرزند از 5 بچه ی خانواده بود و پدرش، ترانه سرای شناخته شده ای بود. گریوز در سن 7 سالگی به ذات الریه و سرخک مبتلا شد و تا آستانه ی مرگ پیش رفت.او، تحصیلات اولیه ی خود را در چندین مدرسه گذراند و در سال 1909، موفق به کسب بورسیه از چارترهاوس شد.با شروع جنگ جهانی اول در آگوست 1941، او بی درنگ به نیروهای ارتش پیوس...
قسمت هایی از کتاب عیسای پادشاه (لذت متن)
رابرت گر یوزو استاد بزرگ تاریخ و ادبیات یونانی و لاتین، و از بزرگترین اسطوره شناسان قرن بیستم است. تا کنون کتاب های منم کلودیوس، خدایگان کلودیوس، اسطوره های یونانی و لاتین، و قیصر و کسری از او به فارسی ترجمه شده است. عیسای پادشاه اثر بزرگ دیگری از اوست که با پژوهش و بینش و دانشی ژرف در تاریخ و اسطوره شناسی مرتبط با زمان و مکان عیسی در قالب رمان روایی جذاب و آگاهی دهنده ای نگارش یافته است. این حقیقت که در حدود یک چهارم جمعیت جهان را مسیحیان تشکیل می دهند به خودی خود کافی است که این کنجکاوی را بر انگیزد که مبانی اعتقادی آنان، سر بر آورده از آیین یهود، و مبتنی بر تعلیمات عیسی مسیح که در این کتاب آمده است چیست و چگونه با اساطیر رایج در فرهنگ های دنیایی رومی و یونانی و سوریای ومصری و ایرانی در آمیخته است.