کتاب زندگی حشره ای

The Life of Insects
کد کتاب : 29230
مترجم :
شابک : 978-6226654364
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 237
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

«ویکتور پلوین» از نویسندگان پرفروش در ادبیات روسیه

معرفی کتاب زندگی حشره ای اثر ویکتور پلوین

کتاب «زندگی حشره ای» رمانی نوشته ی «ویکتور پلوین» است که نخستین بار در سال 1993 به انتشار رسید. این داستان که در ساحل دریای سیاه در اتحاد جماهیر شوروی رقم می خورد، با کاراکترهای گوناگون خود که در آن واحد، هم انسان هستند و هم حشره، دنیای سوررئال و طنزآمیزی را که «پلوین» در رمان نخست و تحسین شده ی خود با نام «اومون را» خلق کرده بود، گسترش می دهد. «پلوین» با مهارتی مثال زدنی، دنیایی هجوآمیز را خلق می کند که به همان اندازه ای که واقع گرایانه به نظر می رسد، غرق در رویا و توهم است. کتاب «زندگی حشره ای»، تصویری منحصر به فرد از روسیه ی معاصر را می آفریند و یک بار دیگر نشان می دهد چرا «پلوین»، نویسنده ای توانمند و غافلگیرکننده در نظر گرفته می شود.

کتاب زندگی حشره ای

ویکتور پلوین
ویکتور اولگوویچ پلوین نویسنده داستان های روسی است. کتابهای او معمولاً ژانر علمی تخیلی است اما لایه های پست مدرنیسم و عناصر فرهنگ عامیانه و فلسفه های باطنی را نیز با هم ادغام می کند. برخی منتقدان نثر او را با جنبشهای ادبی جدید و رئالیسم جدید مرتبط می دانند.
نکوداشت های کتاب زندگی حشره ای
An ingenious and cryptic allegorical fantasy.
یک فانتزی تمثیلی نبوغ آمیز و مرموز.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A Metamorphosis for the 1990s.
نسخه ای از کتاب «مسخ» برای دهه 1990.
Amazon Amazon

A fabulous tale.
داستانی حیرت آور.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب زندگی حشره ای (لذت متن)
«سام» چنگال را برداشت و به طرف بشقاب برد، اما متوجه ماده مگس جوانی شد که در مرز میان پوره و سس نشسته بود.اولش خیال کرده بود تکه ای شوید نازک است. به آرامی دست را به طرفش دراز کرد.

مگس تکانی خورد اما نرفت. «سام» با احتیاط او را با دو انگشت گرفت و بلند کرد و روی صندلی خالی کنار میز نشاند. ماده مگس خیلی جوان بود و پوست آبدار و سبزش با نشاط زیر نور خورشید می درخشید.

دور کمرش چنان شکننده و ظریف بود که گویا می توانست با سبک ترین نسیم بشکند. بال های مضطرب لرزانش انگاری دو ورق طلق نازک بودند که همه رنگ های رنگین کمان را منعکس می کردند.