کتاب ذهن فریبکار شما

Your Deceptive Mind
کد کتاب : 30087
مترجم :
شابک : 978-9642071142
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب ذهن فریبکار شما اثر استیون نوولا

هیچ مهارتی در دنیای امروز مهمتر از توانایی تفکر ، درک و عمل به روشی موثر و مسئولانه نیست. بعلاوه ، در هیچ مرحله ای از تاریخ بشریت ، با چنین سهولت نسبی ، مانند قرن بیست و یکم ، به این اطلاعات دسترسی نداشته ایم. اما از آنجا که اطلاعات نادرست در جهان امروز نیز افزایش یافته است ، پرورش تفکر انتقادی بیش از هر زمان دیگری مبرم و ضروری است.

«ذهن فریبکار شما» شامل 24 سخنرانی ارزشمند شما را به دانش و تکنیک های لازم برای تبدیل شدن به یک متفکر انتقادی تیزبین در زندگی کاری و شخصی خود مجهز می کند. با غوطه ور شدن در علم سوگیری شناختی و تفکر انتقادی و یادگیری چگونگی اندیشیدن در مورد تفکر (عملی معروف به فراشناخت)، درس های مشخصی را هوشمندانه تر کسب خواهید کرد.

کلید موفقیت در تفکر انتقادی در درک علوم اعصاب مربوط به نحوه عملکرد تفکر ما است که از قضا پژوهش های فعال در این حوزه به اشتباه از آن غفلت جسته اند. دامها و اشتباهات رایج در تفکر ، مانند مغالطه های منطقی و تعصبات شما از پا در خواهند آورد. دانستن چگونگی تشخیص علم خوب از علم شبه تخصصی در دنیای امروز امری حیاتی ست. نوولا در این کتاب مشخصا به این موارد می پردازد، و کاوش می کند که چگونه وجود موانع فکری ما را خسته می کنند، حواس را پرت کرده و ما را از رسیدن به حقیقت یک موضوع خاص باز می دارد.

در طول مسیر ، او یک جعبه ابزار مهم برای شما فراهم می کند که می توانید برای ارزیابی بهتر کیفیت اطلاعات از آن استفاده کنید.

کتاب ذهن فریبکار شما

استیون نوولا
استیون پل نوولا (متولد 29 ژوئیه 1964) عصب شناس بالینی و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه ییل است. نوولا بیشتر به خاطر درگیری در جنبش شکاک شناخته شده است. او همچنین عضو کمیته تحقیق درباره شکاک (CSI) و GWUP است.
قسمت هایی از کتاب ذهن فریبکار شما (لذت متن)
از مغز ما نقاط ضعف و قوت جالب دیگری هم دارد که ممکن است بر تفکر ما تأثیر بگذارد. ما معمولا در تشخیص الگوها بسیار خوب عمل می کنیم - چنان که اغلب الگوهایی می بینیم که وجود خارجی ندارند. با این همه، بیشتر ما در حوزه آمار و احتمالات ضعیف هستیم و این ناآشنایی با مفاهیم و روش های ریاضی اغلب ما را در معرض خطاو : فریب خوردن در تفکر قرار می دهد. شاید بزرگترین نقطه ضعف ما ، آسیب پذیری در مقابل هذیان باشد؛ یعنی احتمال حفظ باوری نادرست نفر به رغم تمام شواهد و مدارک،.

علاوه بر این، بسیاری خطاهای منطقی و سوگیری های شناختی، فرایند تفکر را تهدید می کنند؛ مگر این که به صورتی آگاهانه از این خطاها دوری می کنیم. در این دوره، مغالطه های منطقی و سوگیری های شناختی را به دقت بررسی می کنیم و با نحوهی تأثیرگذاری نامحسوس آن ها بر تفکر آشنا می شویم. همچنین با قواعد تجربی و اکتشافی نیز آشنا خواهید شد؛ میانبرهایی ذهنی که ما به هنگام تفکر از آنها استفاده میکنیم این میانبرها هر چند در بسیاری موقعیت ها کار آمد هستند ولی ممکن است باعث گمراهی ما هم بشوند.