کتاب گذشته ی رازآمیز

The Secret History
  • 10 % تخفیف
    630,000 | 567,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: قطره قطره
    نویسنده:
کد کتاب : 32845
مترجم :
شابک : 978-6222018634
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 836
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گذشته ی رازآمیز اثر دانا تارت

گذشته ی رازآمیز اولین رمان نویسنده ی آمریکایی دونا تارت است که توسط آلفرد آ. ناپف در سپتامبر 1992 منتشر شد. این داستان در نیوانگلند روایت می شود ، داستان یک گروه متشکل از شش دانشجوی کلاسیک در کالج همپدن است ، کالج نخبگان هنرهای لیبرال واقع در ورمونت بر اساس کالج بنینگتون ، جایی که تارت خود بین 1982 و 1986 در آن دانشجو بود.
گذشته ی رازآمیز یک داستان ماجرایی و کارآگاهی وارونه است که توسط یکی از شش دانشجو ، ریچارد پاپن ، روایت می شود ، که سالها بعد درباره وضعیتی که منجر به قتل بانی شد - که در آن وقایع منتهی به قتل به ترتیب مشخص می شود ، تأمل می کند. این رمان به بررسی شرایط و تأثیرات ماندگار مرگ بانی بر روی گروه منزوی آکادمیک و اجتماعی دانشجویان کلاسیک می پردازد که وی نیز بخشی از آنها بوده است.
ریچارد پاپن برای تحصیل در رشته ی یونان باستان زادگاه خود را در پلانوی کالیفرنیا ترک کرده و به کالجی در ورمونت می رود. گرچه ریچارد توسط اکثر پارتنر های خود پذیرفته شده است ، او درمی یابد که نمی تواند در کلاس های استاد کلاسیک ، جولیان مورو ثبت نام کند ، چرا که این استاد دانشجویان دیگری را در لیست محود خود قرار داده است: دوقلوهای جذاب اما رازآلود چارلز و کامیلا ماکولای. فرانسیس ابرناتی ، کسی که خانه اش به پناهگاهی برای این گروه تبدیل می شود. هنری وینتر ، روشنفکری با علاقه به کلیسای پالی ، هومر و افلاطون. و ادموند بانی ، یک شوخ طبع متعصب.

به نظر می رسد هنری دوستی سختی با بانی دارد ، اما آنها تعطیلات زمستانی را با هم در رم می گذرانند و ...

کتاب گذشته ی رازآمیز

دانا تارت
دانا تارت، زاده ی 23 سپتامبر 1963، نویسنده ی آمریکایی است.تارت در می سی سی پی به دنیا آمد و بزرگ شد. او در سال 1981 در دانشگاه می سی سی پی ثبت نام کرد و توانایی اش در نوشتن در همان سال اول، توجه مدرسین دانشگاه را به خود جلب کرد. تارت به تشویق استاد خود، در سال 1982 به کالج بنینگتون رفت و شروع به مطالعه و پژوهش آثار کلاسیک کرد. برخی از موضوعات تکرارشونده شامل مسائل مربوط به طبقات اجتماعی، احساس گناه و پرداخت به زیبایی شناسی در رمان های این نویسنده ی موفق به چشم می خورند.
نکوداشت های کتاب گذشته ی رازآمیز
An accomplished psychological thriller.
یک تریلر روانشناختی موفق.
Village Voice

Enthralling. . . . A remarkably powerful novel.
مسحور کننده . . . یک رمان فوق العاده قدرتمند
New York Times Book Review New York Times Book Review

A haunting, compelling, and brilliant piece of fiction.
یک داستان جذاب، گیرا و درخشان.
Times Times

قسمت هایی از کتاب گذشته ی رازآمیز (لذت متن)
آیا چیزی به نام «خطای سرنوشت ساز» خارج از ادبیات نیز وجود دارد؟ همان ترک سیاهی که وسط زندگی می افتد. همیشه تصورم بر این بوده است که چنین چیزی خارج از ادبیات وجود ندارد، اما اکنون فکر میکنم هست. گمان می کنم آن ترک برای من چنین است: حسرتی بیمارگونه برای داشتن یک تصویر خوب ذهنی، به هر قیمتی که شده. کمکم کنید. این داستان یکی از حماقت های من است.

زرق وبرق های این کودکی خیالی - استخر شنا، باغ پرتقال و والدینی عیاش و دلربا و نمایشی - شامل همه چیز می شد، اما در اصل پوششی بود بر زندگی یکنواختم. در حقیقت وقتی به واقعیت دوران کودکی ام فکر می کنم، فقط انبوهی از اشیای تأسف آور به خاطرم می آید: کفش کتانی که در تمام طول سال به پایم بود و کتاب های رنگ آمیزی و کتاب های مصور که از فروشگاه می خریدیم و چندان جذابیتی نداشتند و چیز زیبایی نبودند. پسر ساکتی بودم، قدم نسبت به سنم بلند بود و خیلی سریع کک ومک می زدم. دوستان زیادی نداشتم. اکنون نمیدانم انتخاب خودم بود یا شرایط ایجاب می کرد. این طور که پیداست درسم در مدرسه خوب بود، اما نه فوق العاده.

از آن روزها جز حال وهوای اندوهباری که بر همه چیز سایه می افکند و شنبه شب هایی که دیدن دنیای شگفت انگیز دیزنی حس غم و اندوه با خود همراه داشت، واقعا چیز زیادی در خاطرم نمانده است. شنبه ها روزهای حزن انگیزی بودند، صبح باید به مدرسه می رفتم و شب باید زود می خوابیدم. همیشه نگران بودم که مبادا تکالیف مدرسه را درست انجام نداده باشم.