کتاب آموزش شناخت انتقادی

Education for Critical Consciousness
کد کتاب : 43558
مترجم : منصوره کاویانی
شابک : 978-9644164163
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 127
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آموزش شناخت انتقادی اثر پائولو فریره

پائولو فریره نویسنده کتاب "آموزش شناخت انتقادی" برجسته‌ترین متخصص آموزشی آمریکای لاتین، متفکر و نویسنده‌ای بود که آثار و ایده‌هایش همچنان تأثیر زیادی بر آموزش در سراسر جهان امروزی دارند. آموزش برای آگاهی انتقادی بیانیه اصلی روش انقلابی آموزش فریره است. موقعیت خوب زندگی را نقطه شروع و بالا بردن هوشیاری و غلبه بر موانع را هدف خود قرار می دهد. از نظر فریر، تلاش انسان برای انسانیت خود مستلزم تغییر ساختارهایی است که هم ستمگر و هم ستمدیده را از انسانیت خارج می کند.
پائولو فریره نویسنده کتاب‌های پرفروش «آموزش ستمدیدگان» و «آموزش برای آگاهی انتقادی»، «آموزش در فرآیند» (نامه‌هایی به گینه‌بیسائو)، «یادگیری پرسش» (با آنتونیو فاندز)، و «آموزش شهر» است.
برای هر کسی که علاقه مند به اصلاحات اجتماعی-اقتصادی سیستمی است، کتاب "آموزش شناخت انتقادی" ضروری است. ایده‌ها در این اثر هنوز تازه هستند، تفکر فریره روشن و نافذ است، و ارزیابی او از چالش‌های فرهنگی و پیشنهادهای او برای حل آنها هنوز عمیقا معاصرهستند. برای کسانی که با فریره آشنایی ندارند، این کتاب جوهر بینش او را به تصویر می کشد. این موضوع فی نفسه مربوط به «آموزش» نیست، بلکه درباره انقلاب و تبدیل به دیدگاه‌های دموکراتیک و ساختارهای مدنی روشن‌تر و توانمندتر است، با استفاده از آگاهی مشارکتی، «مطابق‌آگاه» و از لحاظ فرهنگی خودانتقادی که به همه افراد درگیر اجازه می‌دهد جایگاه برابر و ارزش ذاتی داشته باشند.

کتاب آموزش شناخت انتقادی

پائولو فریره
پائولو فریره (۱۹ سپتامبر ۱۹۲۱–۲ می ۱۹۹۵)، نظریه‌پرداز تعلیم و تربیت انتقادی، فیلسوف تربیتی و آموزگار برزیلی بود. او بیشتر به واسطهٔ نوشتن کتابِ تأثیرگذارِ آموزش ستم‌دیدگان شهرت یافت که به عنوان یکی از متون پایه در تعلیم و تربیت انتقادی شناخته می‌شود.فریره در ۱۹ سپتامبر ۱۹۲۱ در خانواده‌ای متوسط در رسیف برزیل به دنیا آمد. با توجه به رکود اقتصادی شدید سال‌های دههٔ ۱۹۳۰، فریره از همان دوران با فقر و گرسنگی آشنا شد. در سال ۱۹۳۱ به همراه خانواده به شهر ژاپوآتودوس گوار...