کتاب جنون کتاب

The Man Who Loved Books Too Much
کد کتاب : 44380
مترجم :
شابک : 978-6004056410
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 275
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی جنون کتاب اثر آلیسون هوور بارتلت

سرقت کتاب های نادر حتی گسترده تر از سرقت هنرهای زیبا است. البته بیشتر سارقان برای سود دزدی می کنند. جان چارلز گیلکی صرفا به عشق کتاب دزدی می کند. در تلاش برای درک بهتر او ، روزنامه نگار آلیسون هوور بارتلت خود را در دنیای شهوت کتاب فرو برد و کشف کرد که خطرناک بودن آن چقدر است.
جان گیلکی یک سارق وسواسی و مجنون کتاب است که صدها هزار دلار کتاب نادر از نمایشگاه های کتاب ، فروشگاه ها و کتابخانه های سراسر کشور دزدیده است. کن سندرز "کتاب شناس" است که خود منصوب شده است (فروشنده کتاب با تمایل به کار کارآگاهی) برای گرفتن او. بارتلت با هر دو شخصیت عجیب و غریب دوست شد و خود را در میانه ی تلاش برای بازیابی گنج پنهان گرفتار کرد. او با ترکیبی از تعلیق ، بصیرت و شوخ طبعی ، این تعقیب و گریز سرگرم کننده موش و گربه وار را در روایتی بافته است که نه تنها به طور دقیق نشان می دهد که چگونه گیلکی جرم خود را انجام می داد ، جایی که کتاب ها را در آن انبار می کرد کجا بود ، و چگونه سندرز او را گرفت، بلکه عاشقانه ی کتاب ها ، فریب جمع آوری آنها و وسوسه ی سرقت آنها را نیز کشف می کند. بارتلت با غرق کردن خواننده در دنیای وسیع وسواس ادبی ،با نگاهی به تاریخ شورانگیز کتاب ، جمع آوری و سرقت در طول اعصار ، ولع مصرفی را بررسی می کند که باعث می شود برخی از افراد حاضر به هیچ توقفیبرای داشتن کتابهای مورد علاقه ی خود نشوند.

کتاب جنون کتاب

آلیسون هوور بارتلت
آلیسون هوور بارتلت نویسنده کتاب پرفروش ملی، مردی که کتاب را خیلی دوست داشت: داستان واقعی یک دزد، یک کارآگاه و یک جهان وسواس ادبی است. وی در زمینه های مختلفی از جمله سفر، هنر، علوم و آموزش برای نیویورک تایمز، واشنگتن پست، مجله سانفرانسیسکو و سایر نشریات نوشت. مقاله اصلی وی در مورد دزد کتاب جان گیلکی در بهترین گزارش گزارش جنایات آمریكایی 2007 قرار گرفت و این كتاب برای برنامه "Discover New New Writers" بارنز و نوبل انتخاب شد. بارتلت در سال 2010 به عنوان برنده کتابخانه سانفرانسیسکو برگزیده شد و ی...
نکوداشت های جنون کتاب
A fascinating journey into a strange, obsessive world where a love for books can sometimes become a fatal attraction.
سفری جذاب به دنیایی عجیب و وسواسی که عشق به کتاب گاهی می تواند به یک جذابیت مهلک تبدیل شود.
Simon Worrall

Bartlett’s tale of literary intrigue makes you fall in love with books all over again.
داستان ادبی بارتلت باعث می شود دوباره عاشق کتاب شوید.
Julia Scheeres

قسمت هایی از جنون کتاب (لذت متن)
حالا خود من در نمایشگاه نیویورک، با فکر این موضوعات توی سرم، گام بر می داشتم. مترصد دیدار برنامه ریزی شده ام با ساندرز در غرفه اش، و حین تماشای دور و اطراف با خودم می گفتم شاید یکی از همین آدم ها گیلکی باشد. نکند آن مرد مسن باشد که چند متر آن طرف تر دم پیشخانی چشمانش از کتابی جلدچرمی به رنگ سرخ آتشی به کتابی دیگر کمابیش با همان شکل و شمایل در رفت و آمد است؟ یا یکی از آن دو مرد کت وشلوارپوش که توی نخ یک کتاب معماری فرانسوی مربوط به قرن نوزدهم رفته اند و در گوشی با هم حرف می زنند؟ برایم سخت بود که بدون ظن و تردید به افراد نگاه کنم اما با کوشش فراوان راه بر تخیلاتم بستم و به اولین غرفة مدنظرم نزدیک شدم.

ساندرز با عجله میدود به طرف انتهای راهرو، از کنار چهار یا پنج غرفه می گذرد، توی راه به چند مجموعه دار تنه می زند، تا عاقبت میرسد به غرفه دوستش جان کریتون'. او که هنوز بهت زده است، لحظه ای می ایستد تا نفسش جا بیاید و سپس می گوید: «به گمانم همین الان گیلکی را دیدم.» کریتون در جواب می گوید: «باید استراحتی به خودت بدهی پیرمرد.» و دست دراز می کند تا آرام ضربه ای بر پشت او بزند. «داری دچار توهم می شوی.»