کتاب حیات ذهن - متن کامل

The life of the mind
کد کتاب : 4602
مترجم :
شابک : 978-6002781550
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 598
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب حیات ذهن - متن کامل اثر هانا آرنت

در این کتاب، در باب حیات ذهن و ابعاد تفکر از منظر علم فلسفه بحث شده است. این نوشتار که مجلّدی از سه گانة «حیات ذهن» است، با هدف آشنا نمودن مخاطب با وجوه و ابعاد مختلف تفکّر و درک اختلاف میان بی فکری با حماقت تدوین شده است. مخاطب در این کتاب که بسیاری آن را واپسین اثر فلسفی مهم نگارنده می شمارند، با متفکّری مواجه است که به سراغ تفکّر رفته و دربارة چیستی و چگونگی، خاستگاه و موجبات آن و جا و مکان متفکّر می اندیشید و دیگران را به همراهی با خود در شناخت تفکّر و نسبت شان با آن ترغیب می کند.

کار نهایی هانا آرنت ، که در یک نسخه یک جلدی با عنوان «حیات ذهن» ارائه شده است ، یک تحلیل غنی و چالش برانگیز از فعالیت ذهنی انسان است که ذهنرا از نظر تفکر ، میل و داوری در بررسی میکند. تجزیه و تحلیل برجسته فیلسوف مدرن از فعالیت ذهنی انسان ، روش هایی را نشان می دهد که وقایع در دنیای ظهور باعث می شود درذهن بازتاب یابد و رابطه اراده و آزادی را روشن کند.

کتاب حیات ذهن - متن کامل

هانا آرنت
هانا آرنت، زاده ی 14 اکتبر 1906 و درگذشته ی 4 دسامبر 1975، فیلسوف و تاریخ نگار آلمانی-آمریکایی بود.آرنت در لیندن واقع در نزدیکی هانوفر و در یک خانواده ی مرفه یهودی به دنیا آمد. او پس از پایان دوره ی دبیرستان، در 18 سالگی وارد دانشگاه ماربورگ شد و تحصیل خود را در رشته های فلسفه، ادبیات یونان و الهیات مسیحی آغاز کرد ولی پس از مدتی، درس و تحصیل را رها کرد و به دانشگاه هایدلبرگ رفت. آرنت که از دوران تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ به بعد به یکی از بانفوذترین و خوش فکرترین رهبران چپ آلمان بدل شده بود، ا...
قسمت هایی از کتاب حیات ذهن - متن کامل (لذت متن)
هر آنچه را که می توانید ببینید ، او می خواهد دیده شود ، هر آنچه را که می تواند فریاد بزند شنیده می شود ، هر آنچه را لمس می کنید ، خود او است که میخواهد لمس شود.