کتاب راه های نو در روانکاوی

New Ways In Psychoanalysis
کد کتاب : 5132
مترجم :
شابک : 9789642763498
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 308
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1939
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

کارن هورنای از شاگردان برجسته ی فروید و از نویسندگان پرفروش کتاب های روانشناسی

معرفی کتاب راه های نو در روانکاوی اثر کارن هورنای

کتاب راه های نو در روانکاوی، اثری نوشته ی کارن هورنای است که اولین بار در سال 1939 به چاپ رسید. کارن هورنای در این کتاب، راه هایی را توصیف می کند که در آن ها، بیماری های روانی به عنوان تلاشی غیرمعمول برای حفظ زندگی در شرایط سخت و طاقت فرسا عمل می کنند—و همچنین این که روان درمانی چگونه می تواند به افراد کمک کند تا خود را از تفکرات و رفتارهای آسیب زا رها کنند. هورنای با پرداختن به مفاهیم پایه ای مطرح شده توسط فروید—از جمله محرک ها، عقده ی ادیپ و غیره—به شکلی مجاب کننده نشان می دهد که فروید چگونه یافته های خود را بیش از اندازه تعمیم می داد. با این حال، هورنای همچنان نشان می دهد که از طریق بازآرایی و اصلاح بینش های مبنایی فروید، می توان از قدرت و تأثیرگذاری ادامه دار این تفکرات بهره گرفت.

کتاب راه های نو در روانکاوی

کارن هورنای
کارن هورنای، زاده ی ۱۶ سپتامبر ۱۸۸۵ و درگذشته ی ۴ دسامبر ۱۹۵۲، روانکاو و نویسنده ای آلمانی، و پیرو مکتب فروید بود. هورنای تحصیلات خود را در پزشکی و روانپزشکی در آلمان به پایان رساند. او در سال ۱۹۳۲ به ایالات متحده مهاجرت کرد و به عنوان استاد دانشگاه در رشته ی روانکاوی مشغول به تدریس شد. هورنای با همکاری عده ای از همکاران و شاگردان خود، مؤسسه ای به نام «مؤسسه ی روانکاوی هورنای» را در نیویورک دایر نمود. اکنون شاگردان او این مؤسسه را اداره می کنند.
دسته بندی های کتاب راه های نو در روانکاوی
نکوداشت های کتاب راه های نو در روانکاوی
An influential book.
کتابی تأثیرگذار.
Amazon Amazon

Horney illuminates psychological processes with insight and empathy.
هورنای با بینش خردمندانه و همدلی، فرآیندهای روان شناختی را آشکار می سازد.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب راه های نو در روانکاوی (لذت متن)
تمایل من به ارزیابی مجدد و انتقادی نظریه های روان تحلیل گری، ناشی از عدم رضایت از نتایج درمان روان تحلیلگری کلاسیک است. زیرا مشاهده کرده ام در اکثر موارد مشکلات مختلف بیماران را نمی توان با روش های فعلی روان تحلیلگری حل کرد.

یک خصومت سرکوب شده ممکن است با احساس بی علاقگی پوشیده شود؛ و نیازی شدید و سرکوب شده به علاقه و عشق، با نگرشی که می گوید: «برایم اهمیتی ندارد».