کتاب به سبکی پر به سنگینی آه

Be-Saboki-Par
کد کتاب : 52419
شابک : 978-6004610643
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب به سبکی پر به سنگینی آه اثر مهدی خطیبی

به سبکی پر به سنگینی آه روایتی‌ست از زبان چند شخصیت، و این تغییر راویان در هر فصل، داستان را پرکشش کرده است.

داستان در نه فصل روایت شده است که تاحدودی تقدم و تأخر زمانی دارد. مثلا ابتدای داستان، زندگی یک نفر از زبان یکی از راوی‌ها نقل می‌شود که دوباره در فصل پایانی با او روبه‌رو می‌شویم. داستان اگرچه تلخ است، اما بوی خوبی دارد؛ بوی عطر مادر، دست‌های پدر و امید، بوی یک زندگی ساده که به‌رغم همۀ مشکلات، کوشش می‌شود با چیزهای ساده، پررنگ نشان داده شود.

از بهترین بخش‌های داستان، فصل پنج است. فاطمه که بار سنگین زندگی با شوهری را تحمل می‌کند که به اسکیزوفرنی حاد مبتلاست، بردباری به‌خرج می‌دهد؛ و چه زیبا در مقدمهٔ داستان که بریده‌ای از کتاب بار هستی اثر میلان کوندرا است، وضعیت زنانی بازگو می‌شود که اسطورۀ مقاومت و ایثارند و فرهنگ غلط کشور، بی‌دلیل و اشتباه، به آنها چنین گذشتی را آموزش داده و آنها هم به نسل‌های دیگر.

کتاب به سبکی پر به سنگینی آه

مهدی خطیبی
مهدی خطیبی (متولد دهم مهر ماه، سال ۱۳۵۵) نویسنده، شاعر و ویراستار است.مهدی خطیبی دانش آموخته حقوق قضايي است . تا کنون هفت کتاب تاليفی و چهل و شش کتاب به ويراسته و مقدمه‌ی او منتشر شده است .گذشته از آن که شاعر و منتقد است در زمينه ويرايش و تصحيح متون نيز فعاليت دارد . کتابدار است و گذشته از اين شغل، مشاور و ويراستار انتشارات آفرينش نيز می باشد.
دسته بندی های کتاب به سبکی پر به سنگینی آه