کتاب امر غریب

The uncanny
کد کتاب : 57282
مترجم :
شابک : 978-6226359313
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1919
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب امر غریب اثر زیگموند فروید

فروید مجذوب رازهای خلاقیت و تخیل بود. آثار پیشگامانه ای که کتاب امر غریب را تشکیل می دهند برخی از تأثیرگذارترین کاوش های ذهن او را ارائه می دهند. در این قطعات فروید به بررسی خاطرات زنده اما به ظاهر پیش پا افتاده دوران کودکی می پردازد که اغلب امیال عمیقا ناراحت کننده را «پاک می کنند». پیوند بین ادبیات و رویاپردازی؛ و احساسات به شدت آمیخته ما در مورد چیزهایی که به عنوان "غیرعادی" تجربه می کنیم. همچنین شامل مطالعه مشهور فروید در مورد لئوناردو داوینچی - اولین تمرین او در روانشناسی است. زیگموند فروید پدر علم روان‌شناسی و بنیان‌گذار نظریه روان‌تحلیلی، در تاریخ 6 مه 1856 در شهر فرایبرگ متولد شد. او یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ علوم انسانی و روان‌شناسی است که تأثیر زیادی بر تفکر و توسعه دانش روان‌شناسی گذاشته است. فروید به عنوان بنیان‌گذار مکتب روان‌تحلیل شناخته می‌شود. برخی از نکات کلی در مورد سیگموند فروید عبارتند از:

نظریه روان‌تحلیل: فروید به عنوان بنیان‌گذار نظریه روان‌تحلیل شناخته می‌شود. او ایده‌های مهمی را درباره ساختار ذهن، اهمیت نقش ناخودآگاه در رفتار انسانی، و اهمیت رویاها برای تفسیر دلایل نهفته در ذهن ارائه داد. از جمله نظریات مهم فروید می‌توان به نظریه ساختاری ذهن که شامل ناخودآگاه، خود، و اعصاب تناسلی است، اشاره کرد.

ناخودآگاه: یکی از مفاهیم برجسته فروید، ناخودآگاه است. او معتقد بود که بسیاری از عوامل رفتاری و تصمیم‌گیری‌های انسان از طریق ناخودآگاه تحت تأثیر قرار می‌گیرند. این ایده از اهمیت بالایی برای نظریه‌ها و تمرین‌های روان‌شناسی شناختی و روان‌درمانی به‌شمار می‌رود.

کتاب امر غریب

زیگموند فروید
زیگموند فروید، زاده ی 6 می 1856 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1939، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و خالق روانکاوی بود. فروید در خانواده ای یهودی در شهر فرایبرگ واقع در امپراتوری اتریش چشم به جهان گشود. او در سال 1881 موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه وین شد و در سال 1902 به درجه ی استادی رسید. پس از فارغ التحصیلی، فروید در بیمارستان عمومی وین مشغول به کار شد و در درمان هیستری به وسیله ی یادآوری تجارب دردناک گذشته از طریق هیپنوتیزم، با دکتر جوزف بروئر همکاری داشت. او در سال 1885 با مارتا برنیز ازدواج کرد ...
نکوداشت های کتاب امر غریب
[Freud] ultimately did more for our understanding of art than any other writer since Aristotle.
[فروید] در نهایت بیش از هر نویسنده دیگری از زمان ارسطو برای درک ما از هنر تلاش کرد.
Lionel Trilling

قسمت هایی از کتاب امر غریب (لذت متن)