کتاب خدا و دولت

God and the State
کد کتاب : 74680
مترجم :
شابک : 978-6229833438
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 109
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1882
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب خدا و دولت اثر میخائیل باکونین

انسان بطور غریزی به وجود خداوند نیاز دارد. حتی اگر خداوند با پیامبرانش وجود خود را ابراز نمی نمود، باز هم انسان به شیوه ی خود خدایی را در نظر می گرفت. همانطور که در تاریخ شاهد گاو پرستی، گوساله پرستی و ... هستیم که نشات از نیاز انسان به خداوند می گیرد اما متاسفانه برخی راه را اشتباه رفته اند و خداوند با ارسال پیامبران سعی در شناخت خود به انسان نموده که برخی موفق به شناخت صحیح و گام برداشتن در راه درست گردیده اند و برخی خیر.

کتاب خدا و دولت

میخائیل باکونین
میخائیل باکونین (Mikhail Bakunin)؛ (زاده ۱۸۱۴– درگذشته ۱۸۷۶) آنارشیست انقلابی روس و از بنیان‌گذاران آنارشیسم جمعی بود. او یکی از بانفوذترین چهره‌های آنارشیسم و یکی از بنیان‌گذاران سنت آنارشیسم اجتماعی به‌شمار می‌رود. اعتبار وی به عنوان کنشگر، وی را در قامت یک نظریه‌پرداز برجسته معرفی کرد و نفوذ قابل توجهی در میان رادیکال‌ها در سراسر روسیه و اروپا به دست آورد.میخائیل باکونین در امپراتوری روسیه در یک خانواده اشرافی روسیه متولد شد و جوانی‌اش را به عن...
قسمت هایی از کتاب خدا و دولت (لذت متن)
طبقه یی از مردم هستند که، اگر هم باور نداشته باشند، باید لااقل به باور تظاهر کنند. این طبقه همه ی شکنجه گران، همه ی ستم گران، و همه ی سواستفاده کننده گان از انسانیت را شامل می شود، روحانیون و شهریاران را، و نیز دولت مردان، سربازان، سرمایه گذاران دولتی و خصوصی، صاحب منصبان از همه ی گروه ها، پلیس ها، ژاندارم ها، زندان بانان، دژخیمان، انحصارگرایان، سرمایه داران، مالیات بگیران، مقاطعه کاران و زمین داران، وکیل ها، اقتصاددانان، سیاست مداران همه ی تیره ها، تا کوچک ترین فروشنده ی شیرینی را، همه ی اینان در تکرار کلمات ولتر هم آوایند که: «اگر خدا وجود نداشت، ضروری بود که او را اختراع کنیم.» برای آن که، متوجه می شوید، «مردم باید دینی داشته باشند.»، این سوپاپ اطمینان است.»