کتاب قصرالشوق

Palace of Desire
(عنوان دوم از سه گانه قاهره)
کد کتاب : 85513
مترجم :
شابک : 978-6227720372
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 532
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

«نجیب محفوظ» برنده جایزه نوبل ادبیات

معرفی کتاب قصرالشوق اثر نجیب محفوظ

کتاب «قصرالشوق» رمانی نوشته «نجیب محفوظ» است که اولین بار در سال 1957 انتشار یافت. «السید احمد» پس از پنج سال وفاداری نسبت به همسرش «امینه»، هوسبازی های سابق خود را از سر می گیرد؛ دخترش «خدیجه» با خشم و ناراحتی در مقابل کارهای مادر همسر خود می ایستد؛ پسر ارشد او «یاسین» که طلاق گرفته، از آپارتمان خود در کوچه «قصرالشوق» به عنوان جایی برای اغوای مادر نامزدش «مریم» استفاده می کند، و مدتی بعد، با یک نوازنده عود وارد رابطه می شود در حالی که نمی داند آن زن، کسی نیست جز معشوقه قدیمی پدرش؛ پسر جوانتر و آرمانگرای او، «کمال»، با اعلام قصد خود برای رفتن به «کالج معلمان» به جای کار در حوزه خدمات اجتماعی، و نوشتن مقاله ای در ستایش «تئوری شرک آمیز تکامل» اثر «داروین»، در مقابل پدرش قرار می گیرد.

کتاب قصرالشوق

نجیب محفوظ
نجیب محفوظ، زاده ی 11 دسامبر 1911 و درگذشته ی 30 آگوست 2006، نویسنده و نمایشنامه نویس مصری و برنده ی جایزه نوبل ادبیات در سال 1988 بود. محفوظ در یکی از محلات قاهره به نام جمیلیه به دنیا آمد. او که فرزند یک کارمند دولتی بود، از سال 1934 تا زمان بازنشستگی اش در سال 1971 در قسمت فرهنگی خدمات کشوری مصر کار کرد. محفوظ ابتدا در وزارت موقوفات به کار پرداخت و سپس رئیس بنیاد حمایت از سینما و در دوران پایان کارمندی، مشاور وزیر فرهنگ شد. او در طول دوران حرفه ای خود، 30 کتاب داستانی نوشت.محفوظ در آثار خو...
نکوداشت های کتاب قصرالشوق
A masterpiece by an Egyptian Balzac.
شاهکاری از «بالزاک» مصری.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A splendid achievement.
دستاوردی خیره کننده.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

With deep insights into the human condition.
با بینش هایی عمیق درباره زندگی انسان.
Philadelphia Inquirer Philadelphia Inquirer

قسمت هایی از کتاب قصرالشوق (لذت متن)
آنقدر دنبال حقیقت بدو تا از نفس بیفتی. درد ناشی از بازسازی کامل خودت را بپذیر. درک این چیزها یک عمر زمان می برد، عمری دشوار با لحظاتی گاه و بیگاه از مستی.

خود زیبایی، آشوبی دردناک در قلب است، وفور سرزندگی در روح، و تعقیبی دیوانه وار توسط روان انسان تا زمانی که با بهشت مواجه شود.

اما یک کرم فرومایه، اجساد ارجمندترین افراد را می خورد.