کتاب فراز و فرود زندگی ماتیلدا زیلبربرگ

The Rise and Fall of Great Powers
کد کتاب : 85598
مترجم :

شابک : 978-6004057271
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 475
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های برگزیده سال به انتخاب NPR

معرفی کتاب فراز و فرود زندگی ماتیلدا زیلبربرگ اثر تام رکمن

کتاب «فراز و فرود زندگی ماتیلدا زیلبربرگ» رمانی نوشته «تام برکمن» است که نخستین بار در سال 2014 به انتشار رسید. داستان به زندگی زنی استقلال طلب به نام «ماتیلدا زیلبربرگ» می پردازد که در حدود سی سالگی، کتابفروشی فرسوده ای را در شهری کوچک در ولز افتتاح می کند. معمای بزرگ پیرامون زندگی «ماتیلدا» با جهش در میان سه دهه، به تدریج برای مخاطبین آشکار می شود. در سال 2011، دوست پسر سابق «ماتیلدا» درباره یکی از آشنایان قدیمی او که اکنون در حال مرگ است، با او صحبت می کند و به «ماتیلدا» اطلاع می دهد که آن مرد شاید پدرش باشد. رمان از طریق ادیسه «ماتیلدا»، نقدی بر جامعه مدرن را ارائه می کند و کاراکترهایی را به تصویر می کشد که با واقعیت های پیش پا افتاده قرن بیست و یکم دست به گریبان هستند.

کتاب فراز و فرود زندگی ماتیلدا زیلبربرگ

تام رکمن
تام رکمن (Tom Rachman) (زاده 1974) رمان نویس انگلیسی / کانادایی است. اولین رمان او The Imperfectionists بود که در سال 2010 توسط Dial Press منتشر شد، اثری از خانه تصادفی. این کتاب به 25 زبان منتشر شده است.رکمن در لندن، انگلیس متولد شد و در ونکوور بزرگ شد. رکمن در دانشگاه تورنتو در سینما تحصیل کرد و مدرک کارشناسی ارشد را از دانشکده روزنامه نگاری دانشگاه کلمبیا به دست آورد. او به عنوان روزنامه نگار در آسوشیتدپرس و International Herald Tribune کار کرد. وی در حال حاضر در لندن زندگی می کند. برادرش ...
نکوداشت های کتاب فراز و فرود زندگی ماتیلدا زیلبربرگ
A suspenseful novel that whisks readers around the world, from Sydney to Bangkok to New York.
رمانی پرتعلیق که مخاطبین را به گوشه و کنار دنیا می برد، از سیدنی تا بانکوک تا نیویورک.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Beautifully written and profoundly sad.
با نثری زیبا، و عمیقا غم انگیز.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Ambitious and engaging.
بلندپروازانه و جذاب.
Seattle Times

قسمت هایی از کتاب فراز و فرود زندگی ماتیلدا زیلبربرگ (لذت متن)
کتاب ها مثل قارچ هستند. وقتی حواست نیست، بزرگتر می شوند.

با خودش فکر کرد که آدم ها کتاب هایشان را نگه می دارند نه به خاطر این که احتمالا دوباره آن را خواهند خواند بلکه چون این اشیاء، دربردارنده گذشته هستند-تار و پود خویشتن در مکانی مشخص، در زمانی مشخص.

آدم ها در سال های نوجوانی، آرزو دارند که جذاب به نظر بیایند؛ بعد از بیست سالگی، تحسین برانگیز باشند؛ بعد از سی سالگی، کسی به آن ها نیاز داشته باشد.