کتاب بیداری لویاتان

Leviathan Wakes
مجموعه گستره 1
کد کتاب : 8914
مترجم :
شابک : 9786001822544
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 720
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب بیداری لویاتان اثر جیمز اس ای کوری

بشریت منظومه شمسی - مریخ، ماه، کمربند سیارک ها و فراتر از آن - را مستعمره کرده است، اما ستارگان هنوز دور از دسترس ما هستند.
کتاب «گستره» کتاب "اول بیداری لویاتان" یک رمان علمی تخیلی نوشته جیمز اس. ای کوری با نام قلم نویسندگان آمریکایی دانیل آبراهام و تای فرانک است. این اولین کتاب از مجموعه Expanse است و پس از آن جنگ کالیبان (2012)، دروازه آبادون (2013) و شش رمان دیگر از این نویسنده منتشر شده است. کتاب اول بیداری لویاتان در سال 2012 نامزد جایزه هوگو برای بهترین رمان و جایزه لوکوس برای بهترین رمان علمی تخیلی در سال 2012 شد.

داستان این کتاب در آینده ای اتفاق می افتد که در آن بشریت بخش زیادی از منظومه شمسی را مستعمره کرده است. زمین که توسط سازمان ملل اداره می شود و جمهوری کنگره مریخ به عنوان ابرقدرت های رقیب عمل می کنند و یک اتحاد نظامی ناآرام برای اعمال هژمونی دوگانه بر مردمان کمربند سیارک ها، معروف به "کمربند" حفظ می کنند. بلترها که بدن‌شان به دلیل محیط‌های کم جاذبه‌شان نازک و کشیده است، کارهای شنی را انجام می‌دهند که منابع طبیعی ضروری را برای سیستم فراهم می‌کند، اما تا حد زیادی توسط بقیه سیاست‌های منظومه شمسی به حاشیه رانده شده‌اند.

کتاب بیداری لویاتان