کتاب بودا

Buddha
نمایشنامه
کد کتاب : 9464
مترجم :
شابک : 9789647763912
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1388
سال انتشار میلادی : 1941
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب بودا اثر نیکوس کازانتزاکیس

نیکوس کازانتزاکیس داستان نویس ، شاعر و مترجم برجسته در کرت متولد شد و در آتن ، آلمان ، ایتالیا و پاریس تحصیل کرد و در آنجا فلسفه خواند. او وقت خود را برای نوشتن حدود 30 رمان ، نمایشنامه و کتاب در مورد فلسفه صرف کرد. وی از 1919 تا 1921 وزارت رفاه یونان را اداره کرد و مدت کوتاهی در سال 1945 وزیر دولت بود. وی که یک فعال سیاسی بود ، آخرین سالهای خود را در فرانسه گذراند و در آلمان درگذشت. شخصیت زوربا شخصیت کازانتزاکیس در رمانی که "شور و نشاط یونان را در بهترین حالت خود منعکس می کند" "یکی از شخصیت های بزرگ داستان مدرن" خوانده شده است. نسخه ای سینمایی از سال 1965 ، با بازی آنتونی کوئین ، باعث شناخته شدن کازانتزاکیس در غرب شد. او که شدیدا مذهبی بود ، رمانهایش را با شور و حالی از روح ناآرام خود می نوشت.
نکته دیگری که شخصیت او در مقام یک نویسنده آزاد را برجسته می کند، تکفیر شدنش از جانب کلیسای ارتدکس یونان است. آن هم بخاطر نوشتن یک رمان بحث برانگیر با موضوع مسیحیت.
برادر کشی ها ، آخرین رمان کازانتزاکیس ، قهرمان دینی دیگری را به تصویر می کشد ، کشیشی که در جنگ داخلی یونان بین کمونیست ها و سلطنت طلبان گرفتار شده است.

داستان نمایشنامه« بودا» در یکی از دهکده های چین و در نزدیکی رودخانه یانگ تسه تنظیم شده است. اولین شخصی که ظاهر می شود شاعر است. او جهانی را که می خواهد خلق کند توصیف می کند.
شخصیت های نمایش به آرامی در اطراف مجسمه بودا روی صحنه جمع می شوند.
فکر اصلی و درونمایه مهم این اثر اشاره به این موضوع دارد که آیا به واسطه هنر می شود جهان را نجات داد؟

کتاب بودا

نیکوس کازانتزاکیس
نیکوس کازانتزاکیس، زاده ی 18 فوریه ی 1883 و درگذشته ی 26 اکتبر 1957، نویسنده، شاعر، خبرنگار، مترجم و جهانگرد یونانی بود. کازانتزاکیس در شهر هراکلیون در جزیره ی کرت به دنیا آمد. این جزیره در آن زمان تحت تسلط حکومت عثمانی بود و نیکوس در فضای شورش و طغیان مردم کرت بر ضد عثمانیان رشد کرد. او مدتی را در مدرسه ی فرانسویان در جزیره ناکسوس که توسط راهبان کاتولیک اداره می شد، تحصیل کرد. کازانتزاکیس پس از تمام شدن دوره ی دبیرستان، در سال 1902 در رشته ی حقوق دانشگاه آتن ثبت نام کرد و در سال 1906 میلادی ...
قسمت هایی از کتاب بودا (لذت متن)
دگرگونی های زمان و فرهنگ، نقش گوتمه و آموزه های او را همچون حقایق مذهبی پاس بدارند. سنت جدید بودیسم می کوشد با روش های علمی زبان شناسی، ادبیات و تاریخ به خاستگاه بودیسم دست یابد. به همین سبب برداشت های مفسران مذهبی و علمی از موضوع تفسیر شده بسیار متفاوت است. در قرن نوزدهم هنگامی که در اروپا بررسی بودیسم آغاز شد، بسیاری از پژوهشگران منکر هویت تاریخی گوتمه شدند.

تحولات بزرگ اقتصادی و سیاسی معیارهایی را | که از هزاران سال قبل معتبر بودند متزلزل و ارزشها را چنان دگرگون کردند که در سطوح مختلف قابل مشاهده بود. در زمینه اجتماعی، تقسیم بندی سنتی طبقاتی شروع به تغییر کرد. جامعه هندی از چهار «کاست» یا طبقه متمایز تشکیل شده بود: جنگاوران، برهمنان، بازرگانان و کارگران (بردگان). تا زمانی که طبقه جنگاوران در جمهوری ها، حکمران را از میان خود انتخاب و به صورت جمعی و گروهی بر عملکرد او نظارت می کردند.