کتاب سفرها

Journeying
کد کتاب : 40170
مترجم :
شابک : 978-9645620057
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1380
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سفرها اثر نیکوس کازانتزاکیس

«نیکوس کازانتزاکیس» در این کتاب که ابتدا در قالب یادداشت ها و گزارش های پراکنده منتشر شد، داستان سفر خود به ایتالیا، قبرس، فلسطین و مصر را روایت می کند. وی در سالهای 1926 و 1927 به این سرزمینها سفر کرد. کازانتزاکیس علاوه بر ذکر مشاهدات و برخی از آداب و سنن ملل مذکور، افکار خود را نیز آشکار می کند.
این رمان نویس، شاعر و مترجم برجسته در کرت به دنیا آمد و در آتن، آلمان، ایتالیا و پاریس تحصیل کرد و در آنجا به تحصیل فلسفه پرداخت. او زمان برای نوشتن حدود 30 رمان، نمایشنامه و کتاب در زمینه فلسفه، خدمت به دولت خود و سفرهای گسترده پیدا کرد. او از سال 1919 تا 1921 وزارت رفاه یونان را اداره کرد و در سال 1945 برای مدت کوتاهی وزیر دولت بود. او که یک فعال سیاسی بود، آخرین سالهای زندگی خود را در فرانسه گذراند و در آلمان درگذشت. شخصیت کازانتزاکیس، زوربا، «یکی از شخصیت‌های بزرگ داستان‌های مدرن» نامیده می‌شود، در رمانی که «نشاط یونانی را در بهترین حالت خود منعکس می‌کند» (TLS). یک نسخه سینمایی از سال 1965 با بازی آنتونی کوئین، کازانتزاکیس را به طور گسترده در غرب شناخته شد. او که به شدت مذهبی بود، رمان‌هایش را با شور روح ناآرام خود آغشته کرد، «میان فعال و متفکر، بین حسی و زیبایی‌شناختی، بین پوچ‌گرایی و تعهد» (دایره‌المعارف کلمبیا). از یهودا، قهرمان فیلم آخرین وسوسه مسیح (1951) مسیح خواسته می شود که به او خیانت کند تا بتواند ماموریت خود را از طریق مصلوب شدن انجام دهد. برای این کتاب کازانتزاکیس از کلیسای ارتدکس یونان تکفیر شد. برادرکشی ها، آخرین رمان کازانتزاکیس، قهرمان مذهبی دیگری را به تصویر می کشد، کشیشی که بین کمونیست ها و سلطنت طلبان در جنگ داخلی یونان گرفتار شده است.

کتاب سفرها

نیکوس کازانتزاکیس
نیکوس کازانتزاکیس، زاده ی 18 فوریه ی 1883 و درگذشته ی 26 اکتبر 1957، نویسنده، شاعر، خبرنگار، مترجم و جهانگرد یونانی بود. کازانتزاکیس در شهر هراکلیون در جزیره ی کرت به دنیا آمد. این جزیره در آن زمان تحت تسلط حکومت عثمانی بود و نیکوس در فضای شورش و طغیان مردم کرت بر ضد عثمانیان رشد کرد. او مدتی را در مدرسه ی فرانسویان در جزیره ناکسوس که توسط راهبان کاتولیک اداره می شد، تحصیل کرد. کازانتزاکیس پس از تمام شدن دوره ی دبیرستان، در سال 1902 در رشته ی حقوق دانشگاه آتن ثبت نام کرد و در سال 1906 میلادی ...