کتاب ساحره سوزان

The crucible : a play in four acts
ساحره سوزان، به نام جادوگران شهر سالم نیز شهرت دارد
کد کتاب : 11716
مترجم :
شابک : 9789642133956
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1952
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه Tony سال 1953

معرفی کتاب ساحره سوزان اثر آرتور میلر

نمایش نامه ی ساحره ی سوزان، در باب عقاید و نحوه ی زندگی ساکنان متعصب و خرافاتی فرقه ی پوریتان، می باشد که در شهر سالم ماساچوست، روزگار می گذرانند. شهری با قدمت چهل ساله که توسط پیروان همین فرقه، بنا گردیده و در آن، از هیچ گونه تفریحات و سرگرمی هایی از جمله تئاتر، سینما، جشن کریسمس و … خبری نیست و مردمانش موظف هستند که تعطیلات خود را فقط صرف دعا و نیایش با خداوند کنند. در همین راستا، عده ای ماموریت دارند که در سطح شهر گشت زده و افرادی را که اوقات شان را به بطالت و بدون پرداختن به مناجات سپری می نمایند، شناسایی کرده و آن ها به اداره کنندگان شهر، معرفی نمایند تا پس از پیگیری و بررسی وضعیت شان، در صورتی که دلیل قانع کننده ای برای عمل خود نداشته باشند، مجازات شده و مایه ی عبرت دیگران شوند.

در الهیات سفت و سخت سلیم ، شایعاتی مبنی بر اینکه زنان در حال تمرین جادوگری هستند ، ابتدایی ترین ترس ها و سوء ظن های شهر را بر انگیخته می کند. و هنگامی که یک دختر جوان الیزابت پروتور را به جادوگری متهم می کند ، رهبران کلیسای خود مختار و اهالی شهر اصرار دارند که الیزابت محاکمه شود. بی رحمانه بودن دادستان ها و اشتیاق همسایه به شهادت در برابر همسایه به وضوح قدرت مخرب خشونت سرکوب شده اجتماع را ، روشن می کند.

کتاب ساحره سوزان، نوشته شده در سال 1953، آینه ای است که میلر برای بازتاب هیجان ضد کمونیستی با الهام از کتاب "شکار جادوگران" اثر سناتور جوزف مک کارتی در ایالات متحده به کار می برد. در درون متن ، میلر با تشبیه موازی ، می نویسد: "مخالفت سیاسی ... روشی غیرانسانی میدهد ، که لغو کلیه آداب و رسوم اعمال شده در تمدن بشری را توجیه میکند. یک سیاست مناسب با حق اخلاقی و مخالفت با آن را با بدرفتاری شیطانی برابر است ".

کتاب ساحره سوزان

آرتور میلر
آرتور اشر میلر، زاده ی 17 اکتبر 1915 و درگذشته ی 10 فوریه ی 2005، نمایشنامه نویس و مقاله نویس آمریکایی بود.میلر در هارلم نیویورک به دنیا آمد و دومین فرزند از سه فرزند خانواده بود. او به دانشگاه میشیگان رفت و ابتدا در رشته ی روزنامه نگاری مشغول تحصیل شد. میلر در ژورنال دانشگاه، میشیگان دیلی، فعالیت داشت و در همین زمان، اولین نمایشنامه ی خود را نوشت. او سپس رشته ی تحصیلی خود را به زبان انگلیسی تغییر داد و اولین نمایشنامه اش، برنده ی جایزه ی آوری هاپوود شد که او را بیشتر ترغیب کرد تا کار خود را ...
قسمت هایی از کتاب ساحره سوزان (لذت متن)
داستان از بهار سال 1962 آغاز می گردد؛ سالی پر تشویش که مبارزه با ساحران و از بین بردن آن ها مورد توجه همگان قرار دارد. از همین روی عده ای از روی کینه و دشمنی، و به دروغ، با ساحره معرفی کردن برخی از افراد، آن ها را به چنگال مرگ و نابودی می کشند. شخصیت اصلی داستان، عالیجناب ساموئل پاریس، روحانی شهر سالم، با رفتارها و نگرشی منفی و غیر قابل تحملی است که همواره موجب رنجش اطرافیانش می شود. او دشمنان فراوانی دارد که به دنبال فرصتی، برای نابودی اش هستند. ساموئل، مدت ها پیش همسرش را از دست داده و در کنار بتی پاریس، دختر ده ساله ی خود و ابیگایل ویلیامز، خواهر زاده ی یتیم، بی نهایت زیبا و هفده ساله اش، روزگار آرامی را پشت سر می گذارد تا این که، در طی اتفاقاتی ساده و پیش پاافتاده اما غیر معمول در این شهر، با ماجراهایی پرکشش مواجه می شود.