کتاب گلوگاه

Galugah
کد کتاب : 13060
شابک : 978-9644487620
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برگزیده ی ششمین دوره ی جایزه ی ادبی هفت اقلیم

شایسته تقدیر جایزه ی مهرگان ادب 1395

معرفی کتاب گلوگاه اثر طیبه گوهری

گلوگاه رمانی است که در سه فصل به رشته­ تحریر در آمده است. فصل اول خون خاک نام دارد. در این فصل آناهید حرف می­ زند و گم شدن حسام و پیدا شدن او را روایت می کند.
در میانه­ گم شدن و پیداشدن حسام، با آناهید آشنا می­ شویم، با محل زندگیش، شغلش، فرزندش، خانواده­ پدری و گذشته­ اش و همسایه­ هایش. آناهید در این فصل خود را به خواننده نشان می­ دهد.
روایت آناهید به مدد افتتاحیه­ قابل قبولی که بدون اتلاف وقت خواننده را به بطن ماجرا هدایت می­ کند و جزیی­ نگاری­ های لازم، تصویر زنده ­ای از زندگی زنی را در اختیار خواننده می­ گذارد که می­ خواهد مقاوم و امیدوار و منتظر باشد.

در فصل دوم، تحت عنوان خانه­ شیشه­ ای، صدای حسام را می­ شنویم. متوجه­ شکنجه­ ها و علت ربایش او می­ شویم و این مسئله که به پیشنهاد آناهید این تجربه­ تکان دهنده و غمگین زندگی­شان قرار است نوشته شود.

فصل نهایی اثر آتش مقدس نام دارد و آناهید آن را روایت می­ کند. فصلی که تکلیف آناهید و حسام با کار و موقعیت بعد از فاجعه تا حدود زیادی روشن شده است و قرار است حسام برای تکه ­هایی از جسمش تصمیمی بگیرد و در صفحات پایانی اثر با آناهید آن را عملی می­ کند.

کتاب گلوگاه

طیبه گوهری
از طیبه گوهری تاکنون سه رمان و مجموعه داستان موفق منتشر شده و مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته و نام این بانوی نویسنده را در فهرست داستان‌نویسان موفق ایران جای داده است.