کتاب در دام افتاده

Under the Net
کد کتاب : 134044
مترجم : محمدرضا زمانیان
شابک : 978-6004058957
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 340
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1954
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب در دام افتاده اثر آیریس مرداک

کتاب «در دام افتاده» رمانی نوشته‌ی آیریس مرداک نویسنده و فیلسوف شناخته شده است و با توجه به نظریات مرداک، کتاب حال‌وهوایی فلسفی دارد.
داستان «در دام افتاده» درباره‌ی نویسنده‌ای شکست‌خورده به نام جیک است که برای گذران زندگی با سختی‌هایی روبه‌رو است. جیک در اطراف لندن ساکن شده و خود را روشنفکر و نویسنده‌ای ناموفق می‌داند. او مدتی را با ترجمه‌ی کتاب‌های سطح پایین از فرانسوی به انگلیسی و پول درآوردن از این راه سپری می‌کند اما این شغل را از دست می‌دهد و در نهایت در بیمارستان استخدام می‌شود و بعد مدتی آن جا هم از کار بی‌ کار می‌شود. جیک خانه‌نشین می‌شود و چون بی‌سرپناه است مدتی را در اتاق زیرشیروانی دوست‌دخترهای قدیمی خود سر می‌کند. او به دنبال دخترانی می‌گردد که در گذشته با آن‌ها رابطه داشته و برای داشتن مکانی برای گذران زندگی مجبور است دوباره به آن‌ها روی آورد.
این رمان در مورد کار، عشق، ثروت و شهرت نویسنده‌ای با استعداد است که به‌رغم تلاش‌های فراوان اما حوادث غیرقابل پیش‌بینی متعددی زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهند. جیک پس از بی‌خانمان شدن با برقراری ارتباط مجدد با آشنای قدیمی خود، هوگو بلفوندر که فیلسوف است به دنبال بهبود شرایط خود و جبران اشتباهات گذشته است و در این میان می‌خواهد دوست‌دختر سابق خود، آنا کوئنتین، و خواهر او سدی که بازیگر است را هم پیدا کند. جیک پیش‌تر فلسفه‌ی هوگو را تفسیر و مورد نقد شدید قرار داده است با این حال هوگو او را می‌پذیرد. پس از ارتباط دوباره با هوگو داستان از طریق ماجراجویی‌های جیک شکل می‌گیرد و او از ربوده شدن یک سگ ستاره سینما گرفته تا ساخت صحنه‌ای سیاسی در فیلمی در حال تولید، تلاش می‌کند تا فلسفه‌‌ی ابهام‌آمیز هوگو را در موقعیت‌های زندگی واقعی کشف و ترکیب کند.
این رمان در ۲۰۰۵ از سوی نشریه‌ی تایمز در لیست صد رمان برتر منتشر شده پس از ۱۹۲۳ قرار داده شد. موسسه انتشارات مادرن لایبرری نیز این کتاب را یکی از درخشان‌ترین آثار قرن بیستم معرفی کرده است.

کتاب در دام افتاده

آیریس مرداک
آیریس مرداک (به انگلیسی: Iris Murdoch) (زادهٔ ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۱۹ – ۸ فوریهٔ ۱۹۹۹) رمان‌نویس و فیلسوف بریتانیایی بود که به واسطهٔ رمان‌هایش دربارهٔ خیر و شر، اخلاق، روابط جنسی و قدرت ذهن ناخودآگاه شناخته‌شده‌است. او دانش‌آموختهٔ فلسفه از دانشگاه آکسفورد بود.