کتاب زندگی مطابق خواسته تو پیش می رود

Life goes according to your wishes
کد کتاب : 13437
شابک : 9789643058562
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 156
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی بهترین مجموعه داستان اول سال 1386 از بنیاد گلشیری

برنده ی جایزه ی بهترین مجموعه داستان کوتاه مهرگان ادب 1385

معرفی کتاب زندگی مطابق خواسته تو پیش می رود اثر امیرحسین خورشیدفر

"زندگی مطابق خواسته تو پیش می رود" عنوان اثری است از "امیرحسین خورشیدفر" که علاوه بر داستانی با همین عنوان، 9 داستان برگزیده ی دیگر را نیز در بردارد. مجموعه ی پیش رو موفق شده "برنده ی جایزه ی بهترین مجموعه داستان اول سال 1386 از بنیاد گلشیری" و "برنده ی جایزه ی بهترین مجموعه داستان کوتاه مهرگان ادب 1385" شود که به این طریق نام نویسنده ی این اثر را در زمره ی برترین داستان نویسان معاصر ایرانی قرار می دهد.
"امیرحسین خورشیدفر" داستان های این مجموعه را در سنین بیست تا بیست و چهار سالگی به رشته ی تحریر درآورده که همین امر، نشان دهنده ی استعداد کم نظیر وی در میان نویسندگان هم نسل خود می باشد. از ویژگی های برجسته و درخشان داستان ها، توصیفات جزئی و ریزبینانه ای است که در گوشه کنار قصه ها دیده می شود. این مجموعه با دارا بودن ساختار قوی و توجه ویژه ی نویسنده به عناصر داستان نویسی خود را در جایگاه مطلوبی میان آثار داستانی فارسی قرار می دهد و با وجود اینکه نویسنده مشخصا تحت تاثیر ادبیات داستانی غرب، مجموعه ی "زندگی مطابق خواسته تو پیش می رود" را به نگارش درآورده، اما گرفتار تقلیدی کورکورانه نشده و حرف خاص خود را برای گفتن دارد. شخصیت ها در داستان های این مجموعه از به هم پیوستگی مناسبی برخوردار هستند و ارتباط آن ها با یکدیگر در قصه های مستقل و توصیف فضای خانواده و روابط انسان ها در این فضا، از دیگر ویژگی های جالب مجموعه ی "زندگی مطابق خواسته تو پیش می رود" به قلم "امیرحسین خورشیدفر" می باشد.

کتاب زندگی مطابق خواسته تو پیش می رود

امیرحسین خورشیدفر
امیرحسین خورشیدفر (۱۳۵۹ - تهران) داستان نویس، روزنامه‌نگار ادبی و مترجم است.خورشیدفر فعالیت ادبی خود را از سال ۱۳۸۰، با انتشار چهار کتاب به نام‌های‌داستانی از اولین روزهای زمین، ‌پسری که هیچ ستاره‌ای نداشت، باران و ‌روزی که آسمان شکست در حوزه ادبیات داستانی کودک و نوجوان آغاز کرد. اولین مجموعه داستان او در حوزه ادبیات بزرگسال، زندگی مطابق خواسته تو پیش می‌رود، شامل ده داستان کوتاه، در سال ۱۳۸۵ از سوی نشر مرکز منتشر شد. این کتاب مورد تحسین منتقدان و اهالی ادب...
قسمت هایی از کتاب زندگی مطابق خواسته تو پیش می رود (لذت متن)
همیشه کنجکاوی به آدم جرات می دهد .

دخترها وقتی ساکتند از وقتی گریه می کنند بیشتر ناراحتند .

همه چیز از یک خط کوچک آغاز می شود. یک اتفاق پیش بینی نشده، یک انفجار کهکشانی روی سفیدی مطلق بوم. خط بعدی جای دیگری ست. تیره تر است اما نسبتی نامعلوم با خط اول دارد. خط های بعدی مثل شتک زدن های رنگ، دیوانه وار سر می رسند. دست مادر روی بوم پرسه می زند. گویی می خواهد حواس آدم را از چیزی که می کشد پرت کند. خط های نامنظم. مادر چند قدم عقب می آید و بوم را نگاه می کند. می خواهد بداند از آن باکرگی آزاردهنده اش چیزی مانده یا نه. روی همان خط های نامنظم طرح اصلی اش را می کشد. مادر با خودش حرف می زند. پچ پچه می کند. انگار صدای همان خط ها باشد. فقط وقتی نقاشی می کند، معلوم نیست با خودش چه می گوید. می دانم که در آن جمله های کوچک کوتاه خوشبختی های آنی و تجربه ناشده ای حضور دارند که مادر برای خودش نگه می دارد. مثل یادگارهایی از گذشته.