کتاب پیش داوری

Miracles and idolatry
  • 10 % تخفیف
    97,000 | 87,300 تومان
  • موجود
  • انتشارات: روزگار روزگار
    نویسنده:
کد کتاب : 13592
مترجم :
شابک : 978-6006867519
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 122
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1764
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب پیش داوری اثر ولتر

برخی آثار هستند که در سراسر تاریخ بشریت سبب دگرگونی دنیا شده اند و نحوه ی نگاه ما به خویشتن و دیگران را تغییر داده اند ، کتاب "پیش داوری" یکی از همین دست آثار است. ولتر نویسنده ی کتاب "پیش داوری" است و از شناخته شده ترین فلاسفه و نویسندگان فرانسوی در دوره ی روشنگری به حساب می آید. علت شهرت او ، هوش فوق العاده ، ضدیت با کلیسای کاتولیک، پشتیبانی از آزادی مذهب، آزادی بیان و حمایت از مساله ی جدایی دین از سیاست است.
"ولتر" انسانی جسور و همواره در پی عدالت بود. آثار متنوع او شامل شعر، رمان، نمایش نامه، مقاله و نوشتار های تاریخی و با مبنای علمی می شود که این کتاب ها در جلسات بحث و گفت و گو، اختلافات عقیده ای، جنگ ها، انقلاب ها و حیات بسیاری از مردم تأثیرگذار بوده اند. کتاب "پیش داوری" در زمره ی همان آثاری است که سبب آشنایی شما با کارهای اندیشمندان برجسته، پیشگام ها، اصلاح گراها و طالع بینان می شود.
"فرانسوا ولتر" نویسندۀ کتاب "پیش داوری" با طرح دیدگاه های غیر معمول خویش پیرامون اعتقادات انسان ها و به سخره گرفتن ریاکاری و تقوای اغراق آمیز، از خوانندگان کتابش می خواهد بر اساس عقل و منطق عمل کرده و در پس دروغ هایی که رهبران شان به آن ها القا می کنند، به افکار و نظریات روشنفکران سراسر جهان توجه کنند. او همچون خیل کثیری از اندیشمندان عصر روشنگری در آثارش دائما به نقد عدم مدارا، تعصب و افراط مذهبی و ساختار قدرت در فرانسه ی زمان خود می پرداخت.به طور کلی این کتاب مجموعه ای از مقالات انتقادی در ارتباط با مسائل دینی و مذهبی است.

کتاب پیش داوری

ولتر
ولتر با نام واقعی فرانسوا ماری آروئه، زاده ی 21 نوامبر 1694 و درگذشته ی 30 می 1778، فیلسوف و نویسنده ی فرانسوی برجسته ی عصر روشنگری است.ولتر در پاریس به دنیا آمد. او در هفت سالگی مادر خود را از دست داد و در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. ولتر در مدرسه لوئی کبیر تحصیل کرد، در آنجا زبان لاتین و یونانی آموخت و بعدها نیز بر ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی مسلط شد. او بر خلاف میل پدر، که می خواست پسرش حقوقدان شود، نویسندگی را در پیش گرفت. ولتر به انجمنی به نام تمپل پیوست و سپس به شاگردی یکی از قضات دادگ...
قسمت هایی از کتاب پیش داوری (لذت متن)
ما به مرده بیشتر از زنده احترام می گذاریم. ما باید به هر دو احترام بگذاریم. ملتی متمدن خوانده می شود که دشمن مغلوبش را قتل عام نکند، زیرا اگر ما مجاز بودیم که همسایگان خود را بخوریم، بهتر بود که اراذل هموطن خود را می خوردیم که باعث سعادت اجتماعی نیز می شد. اما ملت های متمدن همیشه متمدن نبوده اند؛ تمام ایشان مدت های مدیدی در بدویت به سر برده اند؛ و طی بی نهایت تغییر و تحولاتی که این کره خاکی متحمل شده است، گونه های بشری گاه رو به کثرت رفته و گاه نادر شده است. آن چه امروزه برای فیل ها، شیرها، ببرها در حال وقوع است و باعث کاهش تعداد آن ها شده، زمانی نیز برای نسل بشر اتفاق افتاده است. هنگامی که انسان های اندکی در منطقه ای ساکن می شده اند، هنر چندانی نداشته و اغلب شکارچی بودند. عادت تغذیه از آن چه کشته اند باعث شد که با دشمنان شان نیز به مانند گوزن ها و گرازها رفتار نمایند. این خرافات بود که باعث می شد انسان ها بعنوان قربانی کشته شوند، این نیاز بود که باعث می شد ایشان خورده شوند.