کتاب شاهزاده خانم بابل

La Princesse de Babylone
کد کتاب : 2284
مترجم :
شابک : 978-6001217623
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 199
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1768
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شاهزاده خانم بابل اثر ولتر

"شاهزاده خانم بابل" یک داستان فلسفی است که ولتر آن را در سال 1768 به نگارش در آورد: داستان در مورد یک چوپان خوش تیپ و ناشناخته به نام آمازان و فرماسانتا، شاهزاده خانم بابل است که عشق و حسادت، او را به مسافرت در جهان وا می دارد. ولتر در طی این سفرها با استفاده از استعاره ها و صحنه های ماجراجویانه، مشکلاتی را که او در بازدید از این مکان ها با آن ها مواجه می شوند، به تصویر می کشد. ولتر در "شاهزاده خانم بابل" مساله سرنوشت و جبر را نیز به میان می کشد و در پی حل این معماست که می تواند به طرق مختلف به شما کمک کند تا از زندگی خود لذت ببرید. جوانی در آغاز جوانی به قصد یافتن حقیقت به راه می افتد، ولی هیچ جا جز گمراهی و تعصب و کوته فکری چیزی نمی بیند. کشیشان و روحانیان در همه جا زیان مردم را به قیمت سود خود پی می گیرند و دین و آیین را پیش می کشند. و مردم به بهانه های واهی نقشه می کشند و خون یکدیگر را می ریزند. در "شاهزاده خانم بابل" توجه زیادی به توالی سنوات و قرون و امکان وقوع حوادث در عمر طبیعی یک نفر نشده است، بدین معنی که هر کدام از وقایع این سفرنامه در یک قرن اتفاق افتاده است و قابل مقایسه با کتب تاریخی نیست.

این کتاب شامل شش داستان از نوشته های ولتر می باشد این کتاب نیز همانند اکثر آثار ولتر نگاهی نقادانه نسبت به روحانیون و کشیشان برجامعه دارد. از میان این شش داستان داستان سفرنامه ی اسکار مانتادو جالب تر از بقیه بود و کوتاه تر البته ولتر تو آثارش به صورت سطحی به خیلی از نکات اشاره می کنه که فهمیدن خیلی از اونها نیازمند یک پیش زمینه و اطلاعات قبلیه است. البته در بعضی جا ها مترجم با زیرنویس ها به کمک خواننده میاد. که شش داستان عبارتند از: 1- شاهزاده خانم بابل 2- سفرنامه ی اسکار مانتادو 3- سپید و سیاه 4- گاو سفید 5- ژانو و کولن 6- میکرو مگاس

کتاب شاهزاده خانم بابل

ولتر
ولتر با نام واقعی فرانسوا ماری آروئه، زاده ی 21 نوامبر 1694 و درگذشته ی 30 می 1778، فیلسوف و نویسنده ی فرانسوی برجسته ی عصر روشنگری است.ولتر در پاریس به دنیا آمد. او در هفت سالگی مادر خود را از دست داد و در خانواده ای مذهبی بزرگ شد. ولتر در مدرسه لوئی کبیر تحصیل کرد، در آنجا زبان لاتین و یونانی آموخت و بعدها نیز بر ایتالیایی، اسپانیایی و انگلیسی مسلط شد. او بر خلاف میل پدر، که می خواست پسرش حقوقدان شود، نویسندگی را در پیش گرفت. ولتر به انجمنی به نام تمپل پیوست و سپس به شاگردی یکی از قضات دادگ...
نکوداشت های کتاب شاهزاده خانم بابل
گفتگوهای زیبایی در این کتاب وجود دارد، از زیباترین آنها گفتگوی بین بین شاهزاده خانم بابل و شیطان هست. در این کتاب گفتارهای و افکاری به تحریر درامده اند که در عین ساده بودن بسیار وزین هستند.

قسمت هایی از کتاب شاهزاده خانم بابل (لذت متن)
جوانی در عنفوان شباب به قصد تحری حقیقت به راه می افتد، ولی در هیچ جا جز گمراهی و تعصب و کوته فکری چیزی نمی بیند. در همه جا کشیشان و روحانیان زیان کسان را از پی سود خویش می جویند و دین و آیین را پیش می کشند. و مردم به بهانه های واهی نقشه ها بر می انگیزند و خون یکدیگر را می ریزند، در این قصه توجه زیادی به توالی سنوات و قرون و امکان وقوع حوادث در عمر طبیعی یک نفر نشده است بقسمی که هر کدام از وقایع این سفرنامه در یک قرن اتفاق افتاده و از این حیث این سفرنامه با هیچ تاریخ مدونی قابل تطبیق نیست، ولی منظور اصلی که نشان دادن عبث بودن مباحثات و اختلافات ملل و نحل است به خوبی برآورده شده است.