کتاب مجموعه نمایشنامه های آنتون چخوف

Anton Pavlovich‬ Chekhov
کد کتاب : 137360
مترجم :

شابک : 978-6223080937
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 548
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 1 آبان

معرفی کتاب مجموعه نمایشنامه های آنتون چخوف اثر آنتون چخوف

«مجموعه نمایشنامه های آنتوان چخوف» مجموعه ای پنج جلدی از آثار آنتوان چخوف داستان نویس و نمایشنامه نویس روسی است. این مجموعه در دسته آثار ادبیات نمایشی تقسیم بندی شده و شامل پنج نمایشنامه بلند چخوف است. در این مجموعه نمایشنامه های «ایوانف»، «سه خواهر»، «مرغ دریایی»، «دایی وانیا» و «باغ آلبالو» گردآوری شده است.
در «مجموعه نمایشنامه های آنتوان چخوف» علاوه بر انتشار نمایشنامه های چخوف تحلیل ها و بررسی های گوناگونی هم درباره هر نمایشنامه آورده شده که به درک بهتر آثار آنتوان چخوف کمک می کند.
اولین نمایشنامه ای که در این مجموعه منتشر شده «ایوانف» است که نخستین نمایشنامه چاپ شده از چخوف به حساب می آید و درباره مرد متأهل سی و هشت ساله‌ای است که به دلیل افسردگی خانه نشین شده است. همسر او مبتلا به سل است اما ایوانف توجهی به رفت و آمدها و بیماری همسر جوان خود ندارد. ‎آنا پترونا همسر ایوانف که پیش از غسل تعمید و مسیحی شدن، نامش سارا بوده، بیمار است و به سل مبتلا شده است و بیشتر وقتش را با پزشک جوانی که تازه درسش را تمام کرده میگذراند. از سوی دیگر، ایوانف با آنکه می داند آنا پترونا چند وقت بیشتر زنده نیست، اما علاقه و حتی ترحمی نسبت به او ندارد. این موضوع برای خود ایوانف هم عجیب است که چرا نسبت به همسرش بی تفاوت و خالی از عشق شده است.
از دیگر نمایشنامه های چخوف که در این مجموعه منتشر شده «سه خواهر» است. «سه خواهر» شرحی بر زندگی و دل‌مشغولی‌های خانواده پروزروف است که از سه خواهر به نام‌های اولگا، ماشا و ایرینا و برادرشان آندره‌ئی تشکیل شده‌ است. سه خواهر این خانواده همگی زنان جوان و تحصیل کرده ای هستند که در مسکو بزرگ شده‌اند ولی از یازده سال پیش به شهری کوچک واقع در منطقه ای روستایی مهاجرت کردند. سه خواهر همواره آرزو می‌کنند روزی به مسکو بازگردند. مسکو، شهری است که آن ها شادترین روزهای خود را در آن گذرانده‌اند و به‌ نظر آن ها مظهر کمال است. اما وقتی نمایش پیش می‌رود، این سه خواهر بیش از پیش و به تدریج از رویاهای خود فاصله می‌گیرند.

کتاب مجموعه نمایشنامه های آنتون چخوف

آنتون چخوف
آنتون پاولوویچ چخوف، زاده ی 29 ژانویه ی 1860 و درگذشته ی 15 ژوئن 1904، داستان نویس و نمایشنامه نویس روس بود. او در زمان حیاتش بیش از 700 اثر ادبی خلق کرد.چخوف را مهم ترین داستان کوتاه نویس برمی شمارند. او در زمینه ی نمایشنامه نویسی نیز آثار برجسته ای از خود به جا گذاشته است به طوری که عده ای او را پس از شکسپیر، بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ قلمداد می کنند.چخوف در سال های پایانی تحصیلات متوسطه اش در تاگانروگ به تئاتر می رفت و در همین زمان، نخستین نمایشنامه ی خود را نوشت. او در همین سال ها مجله...