کتاب گردونه آتش

The Wheel of Fire: Interpretations of Shakespearean Tragedy, with Three New Essays
تفسیرهایی بر تراژدی شکسپیری
کد کتاب : 138235
مترجم :
شابک : 978-6223131417
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 494
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 1957
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 21 شهریور

معرفی کتاب گردونه آتش اثر جی ویلسون نایت

«گردونه آتش» کتابی نوشته جی. ویلسون نایت است. این کتاب اثری مشهور در نقد ادبی است که مضامین و نمادهای تراژدی های ویلیام شکسپیر، نویسنده شناخته شده انگلیسی را بررسی می کند.
«گردونه آتش» به طور مشخص بر نمایشنامه های تراژیک ویلیام شکسپیر تمرکز دارد و شامل «هملت»، «مکبث»، «اتللو» و «شاه لیر» می شود. نویسنده در این کتاب لایه هایی عمیق از تراژدهای شکسپیر را واکاوی کرده و شخصیت ها و ساختارهای داستانی پیچیده و مضامین عمیق موجود در تراژدی های شکسپیر را بررسی می کند.
ویلسون نایت در کتاب «گردونه آتش» ضمن ارائه تحلیل از عناصر تراژیک به ابعاد روانشناختی، فلسفی و اخلاقی آثار شکسپیر هم می پردازد. در این کتاب نویسنده تلاش کرده تا انگیزه ها و اقدامات قهرمانان تراژیک، نقش سرنوشت و اختیار، ماهیت شر و پیامدهای اعمال انسان را هم مورد بررسی قرار دهد.
علاوه بر این، در «گردونه آتش» سه مقاله اثر جی. ویلسون نایت گنجانده شده که تفاسیر و بینش جدیدی در مورد تراژدی های شکسپیر ارائه می دهند و مقالات به تفسیر این نمایشنامه ها کمک می کنند.
«گردونه آتش» که با عنوان کامل تری به نام «گردونه آتش: تفاسیر تراژدی شکسپیر، با سه مقاله جدید» به چاپ رسیده کاوشی جامع در مورد تراژدی های شکسپیر و تفاسیر مختلف آنهاست. در کتاب «گردونه آتش» علاوه بر تحلیل متنی، نویسنده تفاسیر خود را با نگاهی فلسفی و روان‌شناختی ترکیب کرده که بر غنای آن افزدوه است.
این کتاب به چند بخش تقسیم می شود که هر بخش بر جنبه ای متفاوت از تراژدهای شکسپیر تمرکز دارد. کتاب در ابتدا با مقدمه ای آغاز می شود که نویسنده در آن ماهیت تراژدی را مورد بحث قرار می دهد. در ادامه و فصل‌های بعدی ویلسون نایت به تفکیک تراژدی‌های خاصی مانند «هملت»، «مکبث»، «اتللو» و «شاه لیر» را بررسی کرده و مضامین، شخصیت‌ها و تکنیک‌های نمایشی آن‌ها را تحلیل می کند.

کتاب گردونه آتش

جی ویلسون نایت
جورج ریچارد ویلسون نایت (۱۸۹۷–۱۹۸۵) منتقد ادبی و دانشگاهی انگلیسی بود که به‌ویژه برای تفسیر محتوای اسطوره‌ای در ادبیات، و چرخ آتش، مجموعه‌ای از مقالات درباره نمایشنامه‌های شکسپیر، شهرت داشت. او همچنین یک بازیگر و کارگردان تئاتر بود و یک سخنران برجسته به حساب می آمد.