کتاب هوانورد

The Aviator
کد کتاب : 13951
مترجم :
شابک : 978-9644487873
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 397
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه سولژنتسین

معرفی کتاب هوانورد اثر یوگنی وادالازکین

هوانورد یوجین وودولازکین که توسط توسط لیزا سی هایدن از روسی ترجمه شده است ، تعادل کامل بین یک گفتمان فلسفی در رابطه بین حافظه و تاریخ و یک نوع بحران وجودی را در دوران مدرن نمایش میدهد
مردی سی و چند ساله که در سال 1900 به دنیا آمد و شاهد انقلاب روسیه 1917 بود ، به طرز مرموزی در سال 1999 در بیمارستانی در سن پترزبورگ از خواب بیدار می شود و هیچ خاطره ای ندارد از آنکه کیست و چگونه به آنجا رسیده. به دستور پزشک خود او شروع به نوشتن افکار ، مشاهدات و یادآوری های خود در یک دفترچه می کند و در بیشتر مواقع این داستان از طریق مدخل های ژورنال او بازگو می شود ، درحالیکه او به آرامی حافظه خود را به دست می آورد.او شروع به ساختن تصویری از زندگی سابق خود می کند: روسیه در اوایل قرن بیستم، تلاطم انقلاب و عواقب آن. اما همه ی این ها چطور ممکن است وقتی تاریخ قرص های کنار تخت او 1999 است؟

این مفهوم مسافرت در زمان جدید نیست و قبلا نیز در ادبیات و فیلم مورد استفاده قرار گرفته است به ویژه به منظور تفسیر اجتماعی که از طریق منظر شخصیتی ، اغلب نسبتا ساده و بی تکلف برای کسانی توصیف می شود که برایشان بسیاری از جنبه های روزمره زندگی مدرن کاملا جدید است. با این حال شخصیت اصلی با مرد جوان فاصله ی زیادی دارد و پس از فروپاشی او اظهارات بسیار روشنگری درباره روسیه در دهه 90 ارائه می دهد.

کتاب هوانورد

یوگنی وادالازکین
«یوگنی وادالازکین» در ۱۹۶۴ در شهر کی‌یف متولد شد. از سال ۱۹۹۰ فعالیت‌های مستمر ادبی خود را در بخش ادبیات کهن روسیه در موسسه‌ی پوشکین آغاز کرد. وی متخصص تاریخ و فرهنگ عامه‌ی روسیه در دوره‌ی قرون وسطی است و این تخصص در رمانهایی که خلق کرده، تاثیرگذار بوده است. با رمان «سالاویوف و لاریونوف» نامش بر سر زبانها افتاد. این اثر وی نامزد جایزه‌ی آندره بیلی و جایزه‌ی بزرگ کتاب روسیه شد.
قسمت هایی از کتاب هوانورد (لذت متن)
"من میخوابم. در این اتاق. در تاریکی. جایی دارم که می توانم بخوابم. صندلی دارم که زیباست آه ، بله کویر را دوست دارم. کویر گرم است، اما تمیز است. تمیز است. "

چرا می نویسید؟ من چیزها ، احساسات را توصیف می کنم. اکنون هر روز می نویسم ، به امید اینکه آنها را از فراموشی نجات دهم.

می دانید ، اگر هرکسی توصیف کند ، حتی اگر کوچک باشد ، این جهان را توصیف می کند. . . درست است که واقعا کوچک است اما همیشه می توانید کسی را پیدا کنید که دیدگاه وی به اندازه کافی گسترده باشد. مانند یک هوانورد