کتاب دریاس و جسدها

Daryas and corpses
کد کتاب : 14056
مترجم :
شابک : 978-6004054324
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب دریاس و جسدها اثر بختیار علی

کتاب «دریاس و جسدها» نوشته جذاب و خواندنی بختیار علی است که به همت نشر"ثالث" توسط مریوان حلبچه ای به فارسی برگردانده شده است. داستان این کتاب در یک شهر اتفاق می افتد. در یک شهری که دقیقا محدوده جغرافیایی آن مشخص نیست. از این حیث این شهر را می توان در هر جای جهان متصور شد. این داستان در اصل داستان مردمی را روایت می کنند که در عصر پیشا انقلاب به سر می برند. آنها در یک وضعیت آستانه ای انتظار یک انقلاب همه جانبه را می کشند. در اصل از دیکتاتوری موجود در شهر خود به ستوه آمده اند و قصد کرده اند آن را برانداز کنند.

داستان با لحنی صمیمیانه روایت می شود و خواننده را مجذوب خود می کند. خواندن این اثر به درک اجتماعی خوانندگان راجع به جهان سوم بخصوص، کمک می کند.

کتاب دریاس و جسدها

بختیار علی
"بختیارعلی" رمان نویس، شاعر و نظریه پرداز اندیشمند کرد عراقی است. او در سال 1960 در شهر سلیمانيه ی کردستان عراق چشم به جهان گشود و در همانجا تحصیلات مقدماتی و متوسطه را به پایان رساند وسپس در دانشگاه های شهرهای " سلیمانیه " و " هولیر "(اربیل) به تحصیل در رشته زمین شناسی پرداخت تا اینکه در تظاهرات دانشگاه سلیمانیه درسال ۱۹۸۳ مجروح شد. بدین ترتیب بود که دانشگاه را رها کرد وتمام وقت خود را صرف آفرینش ادبی کرد. در همان سال بود که قصیده ی " سرزمین " که قدیمی ترین قصیده از مجموعه قصیده های او می با...
قسمت هایی از کتاب دریاس و جسدها (لذت متن)
«ژنرال باید مرده باشد، در این که به او شلیک کرده اند و کشته شده، جای هیچ تردیدی نیست، نه دروغ است و نه داستان؛ کسی که کشته شده، خود ژنرال است. اما کی کتاب را برایت گذاشته؟ نمی دانم؛ نمی توانم چیزی بگویم.»

«تا قبل از آمدن به این جا، شما را به عنوان مخالف سرسخت ژنرال می شناختم، از دشمنان حقیقی اش.»

«بله، روزگاری دشمنش بودم، شبی که کتاب را آتش زدم، دوست شدیم. مثل دو دوست آتش بزرگی روشن کردیم و یکی یکی و بسته بسته، کتاب ها را در آن انداختیم. شب عجیبی بود، می خندیدیم و حرف می زدیم و کتاب می سوزاندیم.»