کتاب مادمازل شنل

Mademoiselle Chanel
کد کتاب : 16774
مترجم :
شابک : 978-6004610674
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 512
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه بهترین داستان تاریخی گودریدز سال 2015

معرفی کتاب مادمازل شنل اثر سی دابلیو گورتنر

کتاب «مادمازل شنل» رمانی نوشته «سی. دبلیو. گورتنر» است که اولین بار در سال 2015 به انتشار رسید. در این داستان با جنبه های گوناگون زندگی «گابریل شنل» آشنا می شویم: این که پدرش، پنج فرزند خود را ترک کرد؛ این که «گابریل» در ابتدا با فروش کلاه های زنانه وارد دنیای فشن شد؛ این که چگونه نام «کوکو» را برای خود برگزید و لوگوی «شنل»، خاستگاه عطر معروف او، چگونه به وجود آمد. هنرمندان و سیاستمداران برجسته ای که در زندگی شگفت انگیز او حضور داشتند نیز در داستان به تصویر کشیده می شوند—از جمله «ژان کوکتو»، «ایگور استراوینسکی»، «پابلو پیکاسو»، «وینستون چرچیل»—و همچنین، روابط پرتلاطم «مادمازل شنل» با چندین مرد ثروتمند مورد توجه قرار می گیرد. او زندگی در فرانسه تحت اشغال آلمان را تجربه می کند و با یک افسر آلمانی بلندپایه نیز وارد رابطه می شود—موضوعی که سوالاتی را درباره ماهیت حقیقی گرایش های سیاسی «مادمازل شنل» در طول جنگ جهانی دوم مطرح کرده است.

کتاب مادمازل شنل

سی دابلیو گورتنر
سی.دابلیو.گورتنر نویسنده آمریکایی داستان های تاریخی، از جمله رمان های آخرین ملکه، اعترافات کاترین دی مدیچی، و مثلث Spymaster است.رمان های او به بیش از 25 زبان ترجمه شده است.The Queen's Vow یک کتاب پرفروش بین المللی در لهستان بود.مادامازل شانل پرفروش ایالات متحده امروز، پرفروش ترین انجمن فروشندگان کتاب آمریکایی بود و هر دو آخرین ملکه و مارلین پرفروش ترین مجله مارین مستقل بودند.
نکوداشت های کتاب مادمازل شنل
An homage to a couture icon whose influence is still powerful today.
ادای احترام به نمادی در جهان مد و فشن که تأثیرگذاری هایش در عصر کنونی همچنان پابرجا است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Gortner brings to life a woman who was as alluring and captivating as her signature scent.
«گورتنر» به زنی زندگی می بخشد که خودش به اندازه عطر معروفش، جذاب و مسحورکننده بود.
Historical Novels Review

A vivid, heartbreaking portrait of Coco Chanel’s rise to fame and her complicated personal life.
تصویری ملموس و غم انگیز از مسیر «کوکو شنل» برای رسیدن به شهرت، و زندگی شخصی پیچیده او.
Shelf Awareness Shelf Awareness

قسمت هایی از کتاب مادمازل شنل (لذت متن)
هیچ پرتو دلخوش کننده ای رویت نمی شد. فقط می دانستم که نمی توانم تا ابد معشوقه «بالزون» بمانم. من آنگونه که باید، عاشقش نبودم. باورم این بود که «بالزون» بی شک به مرور از من خسته می شد و متوجه می شد که من نسبت به او تنها احساس دوستانه داشتم و در نتیجه رهایم می کرد و می رفت سراغ همسری دلبسته تر و مشتاق تر.

البته هیچ نشانی از این که از همراهی من ملول شده باشد یا انتظاری بیش از آنچه در توانم بود داشته باشد، وجود نداشت، اما برای من او همچنان مرد بود و نچسب.

معشوقه پیشین او «امیلین» بود، زنی که اگرچه نادر اما نایاب نبود. زن های مثل او مشتاق به چنگ آوردن موقعیتی بودند که من در آن قرار گرفته بودم.