کتاب بچه ی رزمری

Rosemary's baby
  • 15 % تخفیف
    180,000 | 153,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: کلاغ کلاغ
    نویسنده:
کد کتاب : 16946
مترجم :
شابک : 978-6007656006
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 291
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد دریافت جایزه ی ادگارز سال 1968

معرفی کتاب بچه ی رزمری اثر آیرا لوین

"بچه ی رزمری" رمانی است در ژانر وحشت که "آیرا لوین" آن را به نگارش درآورد و در مدت کوتاهی به یکی از پرفروش ترین رمان ها تبدیل شد. موفقیت چشمگیر و استقبال بی نظیر از قصه ی "بچه ی رزمری" به قلم "آیرا لوین"، به حدی زیاد بود که یکی از معروف ترین اقتباس های سینمایی از آن توسط کارگردان مشهور، "رومن پولانسکی" صورت گرفت.
این کتاب متمرکز بر شخصیت "رزمری" است که به تازگی همراه با همسرش "گای" به یک آپارتمان بزرگ در خیابان "برمفورد" نقل مکان نموده است. "گای" هنرپیشه ای است که فقط نقش های کوچکی بازی کرده و از این رو با حرفه اش درگیر است. به این زوج هشدار داده شده که "برمفورد" سابقه ی مرموزی در زمینه ی جادوگری و قتل دارد اما به هرحال آن ها تصمیم می گیرند که به این مساله توجه نکنند. مدتی می شد که "رزمری" دلش بچه می خواست اما "گای" معتقد بود که باید صبر کنند تا وضعیت حرفه اش کمی ثبات پیدا کند.
آن ها خیلی زود مورد استقبال همسایه هایشان در "برمفورد" قرار می گیرند که یک زوج میانسال با نام آقا و خانم "کاستوت" هستند. "رزمری" آن ها را گیج کننده و مسخره می یابد اما "گای"مرتب به آنان سر می زند. بعد از اینکه یکی از رقیبان "گای" به شکل عجیبی دچار حادثه می شود، او را به عنوان جانشین نقش اصلی انتخاب می کنند و این اتفاق یک پیشرفت بزرگ در حرفه ی او به حساب می آید. با این ارتقای غیرمنتظره، نظر او نیز تغییر می کند و حالا اوست که با اصرار فراوان از "رزمری" بچه می خواهد. اینک باید دید "آیرا لوین"، چه سرنوشتی را برای "بچه ی رزمری" رقم زده است.

کتاب بچه ی رزمری

آیرا لوین
آیرا لوین، زاده ی 27 آگوست 1929 و درگذشته ی 12 نوامبر 2007، نویسنده ای آمریکایی بود. لوین در منهتن نیویورک به دنیا آمد و بزرگ شد. او ابتدا به دانشگاه دریک و سپس به دانشگاه نیویورک رفت و در رشته های فلسفه و زبان انگلیسی تحصیل کرد. لوین پس از فارغ التحصیلی به نوشتن متن برای برنامه های رادیویی و تلویزیونی روی آورد و اولین اثرش در سال 1951 به صورت حرفه ای مورد استفاده قرار گرفت.
نکوداشت های کتاب بچه ی رزمری
A terrifying book: I can think of no other in which fear of an evil strikes with greater chill.
یک کتاب ترسناک: نمی توان به کتاب دیگری فکر کرد که در آن ترس از پلیدها این چنین لرزه بر اندام بیاندازد.
Daily Telegraph Daily Telegraph

A darkly brilliant tale of modern devilry that induces the reader to believe the unbelievable. I believed it and was altogether enthralled.
داستانی تاریک و درخشان از شیطان مدرن که خواننده را وادار می کند، باور نکردنی ها را باور کند. متقاعد کننده و کاملا مجذوب کننده.
Truman Capote

Levin is the Swiss watchmaker of the suspense novel.
لوین همچون یک ساعت ساز سوییسی در رمان های تعلیقی ماهر است.
Stephen King

Suspense is beautifully intertwined with everyday incidents; the delicate line between belief and disbelief is faultlessly drawn.
تعلیق به زیبایی با حوادث روزمره در هم آمیخته است. مرز ظریف بین باور و ناباوری عاری از هر گونه خطایی رسم شده است.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب بچه ی رزمری (لذت متن)
رزمری و گای وودهاوس قراردادی برای یک آپارتمان پنج اتاقه در خانه ای سفید با اضلاع منظم هندسی در خیابان پنجم امضا کرده بودند که از زنی به نام خانم کورتز خبر رسید آپارتمانی چهار اتاقه در ساختمان برمفورد خالی شده است. برمفورد عمارتی است قدیمی، سیاه رنگ و عظیم، با آپارتمان هایی تو در تو با سقف های بلند، که برای شومینه ها و ریزه کاری های انگلیسی قرن نوزدهمی اش شهرت دارد. رزمری و گای از زمان ازدواجشان برای اجاره کردن یکی از آن ها در نوبت بودند اما سرانجام دل کندند. گای گوش تلفن را روی سینه اش گذاشت و خبر را به رزمری داد. رزمری با حالتی که انگار بخواهد بزند زیر گریه نالید: "وای، نه!" گای در گوشی تلفن گفت: "دیر شد. دیروز قرارداد امضا کردیم." رزمری بازویش را گرفت و پرسید: "نمی توانیم پس بدهیم؟ یک چیزی بهشان بگو.