کتاب پژواک برانگیز

The Echo Maker
کد کتاب : 2026
مترجم :
شابک : 978-964448700-2
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 631
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه ملی کتاب آمریکا 2006

از پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز

معرفی کتاب پژواک برانگیز اثر ریچارد پاورز

به دنبال یک تصادف تقریبا مهلک ، مارک شلوتر توسط خواهرش که تمایل چندانی نداشت پرستاری شد. اما وقتی از حالت کما بیرون می آید ، مارک معتقد است که این زن - که دقیقا مانند خواهرش ظاهر می شود ، عمل می کند و به نظر می رسد - واقعا یک دغل باز همسان است .همانطور که یک متخصص مغز و اعصاب مشهور در مورد وضعیت او تحقیق می کند ، مارک سعی می کند آنچه را که واقعا در شب حادثه رخ داده است ، به یاد آورد.

در یک شب زمستانی در جاده ای دور افتاده ی نبراسکا ، مارک شلوتر 27 ساله ، کامیون خود را در یک تصادف تقریبا مهلک منحرف می کند. خواهر بزرگتر او ، کارین که تنها فامیل او است ، با اکراه به زادگاه خود برمی گردد تا پرستار مارک که در کما است ، شود. کارین که به دلیل امتناع برادرش از قبول کردن او، خرد شده است ، با جرالد وبر ، متخصص مغز و عصب شناختی ، که معروف است به خاطر پرونده اش که توصیف دنیاهای بی نهایت عجیب اختلال مغزی است، تماس می گیرد. وبر ، مارک را به عنوان یک مورد نادر از سندرم کاپگراس ، یک توهم مضاعف می شناسد و مشتاقانه تحقیق می کند. آنچه او در مارک می بیند به آهستگی حتی احساس وجود خودش را نیز تضعیف می کند. در همین حال ، مارک ، تنها با یادداشتی که توسط یک شاهد ناشناس باقی مانده است ، تلاش می کند آنچه را که در شب حادثه غیر قابل باور او رخ داده است ، بفهمد. حقیقت آن عصر فراتر از شناخت آن ۳ است.

پژواک برانگیز رمانی است که در سال 2006 توسط نویسنده آمریکایی ریچارد پاورز منتشر شده است. این کتاب برنده جایزه National Book Award for Fiction است .

کتاب پژواک برانگیز

ریچارد پاورز
ریچارد پاورز، نویسنده آمریکایی برنده جوایز مختلفی چون جایزه ملی کتاب آمریکا، «جیمز کوپر»، جایزه کتاب سال مجله «تایم» شده است. وی پیش از این و در سال 2014 در فهرست اولیه جایزه معتبر بوکر قرار گرفته است
نکوداشت های کتاب پژواک برانگیز
A grand novel―grand in its reach, grand in its themes, grand in it patterning...If Powers were an American writer of the nineteenth century...he'd probably be the Herman Melville of Moby-Dick. His picture is that big.
یک رمان بزرگ... از لحاظ موضوع بسیار جالب است و از طرح های متنوعی برخوردار است ... اگر پاورز نویسنده آمریکایی قرن نوزدهم بود ... احتمالا به هرمان ملویل نویسنده موبی دیک تبدیل می شد. تصویر او بسیار بزرگ است.
Margaret Atwood

A brilliant novel...A vision of wonder.
یک رمان درخشان ... تصویری از شگفتی.
The Boston Globe

A kind of neuro-cosmological adventure...an exhilarating narrative feat...Powers is a formidable talent, and this is a lucid, fiercely entertaining novel.
نوعی ماجراجویی عصبی-کیهانی ... یک شاهکار داستانی هیجان انگیز ... پاورز یک استعداد بزرگ است، و این یک رمان شفاف و سرگرم کننده است.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب پژواک برانگیز (لذت متن)
زمان شما را پیر نکرد. حافظه این کار را انجام داد.

اما روانشناختی به چه معنایی بود، بجز فرایندی که هنوز بستر عصبی مغزی و شناخته شده اعصاب نداشت؟

دیگر هیچ کس نمی تواند برای کسی کاری انجام دهد، به جز یادآوری: ما در هر ثانیه دوباره متولد می شویم.