کتاب خداوند الموت

Lord of Alamut
(حسن صباح)
  • 10 % تخفیف
    495,000 | 445,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 84121
مترجم :
شابک : 978-6222672560‬‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 792
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

خداوند الموت (جلد سخت)
Lord of Alamut
کد کتاب : 12948
مترجم :
شابک : 978-9649345437
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 674
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

خداوند الموت (زرکوب)
Lord of Alamut
کد کتاب : 2224
مترجم :
شابک : 978-9643320409
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 674
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 70
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خداوند الموت (زرکوب) اثر پل آمیر

در این کتاب، داستان زندگانی حسن صباح(وفات518 ه.ق)- موسس طریقه باطنی- با اشاره به حکومت اسماعیلیان و نیز شرح اوضاع و احوال ایران در آن زمان بازگو می شود. به تصریح مترجم:نهضت حسن صباح فقط یک نهضت مذهبی نبوده،او می خواسته ایران را از زیرسلطه خلفای عباسی یا حکومت های وابسته به خلافت برهاند. حسن صباح در اواخر قرن پنجم هجری، اساس حکومت اسماعیلیه را بنا نهاد و پس از آن تا مدت دو قرن جانشینان او در مناطق خاصی از ایران و عمدتا در قلعه های مستحکم خود، حکومت هایی محلی و محدود داشتند. شیوه قتل دشمنان سیاسی و اعتقادی اسماعیلیان به دست فدائیان این فرقه یکی از نکات مهم تاریخ اسماعیلیه است. تعدادی از سرفصل ها و مطالب کتاب از این قرار است:"داروفروشان الموت"،"موسی نیشابوری در قلعه طبس"،"کیش باطنی الموت چگونه به وجود آمد؟"، "خواجه نظام الملک"،"مقدمه روز رستگاری به عقیده باطنی ها"، "روز قیامت یا قیامه القیامه"، "باطنی ها در قومس"،"بهشت مصنوعی"، "خواجه نظام الملک چگونه کشته شد؟"،"کشتار در اصفهان"،"بیماری حسن صباح"، "زمینه سوءقصد کردن به حسن صباح"، "آخرین ساعات عمر خداوند الموت"و "مرگ حسن صباح".

کتاب خداوند الموت (زرکوب)

نکوداشت های کتاب خداوند الموت (زرکوب)
یکی از شاهکارهای ترجمه ذبیح الله منصوری ، کتابی که منو به مطالعه تاریخ علاقه مند کرد ، به دوستان عزیز توصیه مطالعه اش را می کنم.
goodreaders

قلم ذبیح الله منصوری و نثر داستانی کتاب بسیار جذاب هست و به تلاقه مندان به کتاب های تاریخی و حتی داستانی حماسی توصیه میکنم این کتاب رو از دست ندهند.
Goodreaders Review

یک کتاب خوب برای آشنایی با مقطعی از تاریخ ایران و تلاش های عاقلانه و برنامه ریزی شده یک فرقه برای رسیدن به هدف.
goodreaders

قسمت هایی از کتاب خداوند الموت (زرکوب) (لذت متن)
الموت منطقه ای واقع در جنوب غربی دریای مازندران بود که منطقه ای کوهستانی بشمار می آید و در دنیای قدیم یکی از مراکز بزرگ داروسازی بشمار میرفت.

حسن صباح که در الموت زندگی میکرد یک آریایی نژاد محسوب میشد و پیروانش اسم او را بدون علی ذکره السلام بر زبان نمی آوردند و همچنین او را خداوند الموت مینامیدند.

حسن صباح یا خداوند الموت در واقع رهبر و امام فرقه "باطنی" شمرده میشد. فرقه باطنی فرقه ای از مذهب اسماعیلیه است که مثل تمام شیعیان، علی بن ابیطالب را امام اول میدانست و فرزندان او را تا امام جعفر صادق امام میشمرد. ولی بعد از امام جعفر صادق عقیده داشت که پسرش اسماعیل امام است، نه پسر دیگرش امام موسی کاظم.