کتاب فرمول نجات پی

The Miscalculations of Lightning Girl
کد کتاب : 22682
مترجم :
شابک : 978-6004626743
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 277
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد جایزه تگزاس Bluebonnet سال 2020

نامزد جایزه بهترین کتاب کودکان و نوجوانان سال 2018

معرفی کتاب فرمول نجات پی اثر استیسی مک آنلتی

کتاب «فرمول نجات پی» رمانی نوشته ی «استیسی مک آنلتی» است که اولین بار در سال 2018 به چاپ رسید. وقتی «لوسی» در هشت سالگی مورد برخورد صاعقه قرار گرفت، مغزش دچار آسیب هایی شد که باعث شکل گیری «سندروم ساوان» در او شدند. او مهارتی نبوغ آمیز در ریاضیات به دست آورد و به «اختلال وسواس فکری-عملی» (OCD) دچار شد. «لوسی» از آن زمان تا کنون در خانه به تحصیل ادامه داده است. او در خانه و در کنار عمو و مادربزرگش (نانا) احساس امنیت می کند، اما نانا می خواهد «لوسی» بیشتر با هم سن و سالان خود ارتباط داشته باشد به همین خاطر او را در پایه ی هفتم مدرسه ثبت نام می کند. «لوسی» در مدرسه، نبوغ خود در ریاضیات را پنهان نگه می دارد تا مثل بقیه ی بچه ها باشد، و توسط دختری به نام «مدی» مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. اما وقتی «لوسی» و یک دانش آموز دیگر به نام «ویندی»، با همکلاسیشان «لوی»، تیمی را برای یک پروژه تشکیل می دهند، یک دوستی واقعی میان آن ها شکل می گیرد.

کتاب فرمول نجات پی

استیسی مک آنلتی
استیسی مک آنلتی نویسنده کتاب کودک است، که قبلاً مهندس مکانیک بود، همچنین واجد شرایط به عنوان دیرینه شناس (واقعاً واقعی نیست)، خبرنگار نمایشروزانه (چرا نه) و مربی گرین بی بی پاکر (کاملا!) است. او دریافت کننده افتخار نوشتن نویسنده جدید Ezra Jack Keats 2017 است که توسط جولیا سارکون-روچ نشان داده شده است. کتابهای تصویری دیگر او شامل Earth! 4.54 میلیارد سال اول من، نشان داده شده توسط دیوید لیچفیلد؛ شجاع و زیبا، هر دو توسط جوآن لو-وریتوف نشان داده شده است. آقای Fuzzbuster می داند که مورد علاقه اوست...
نکوداشت های کتاب فرمول نجات پی
Brimming with warmth, wisdom, and math.
سرشار از صمیمیت، خرد، و ریاضی.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Unique and utterly satisfying.
منحصر به فرد و فوق العاده رضایت بخش.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A celebration of friendship.
نکوداشتی از دوستی.
Barnes & Noble

قسمت هایی از کتاب فرمول نجات پی (لذت متن)
بیمارستان و سوختگی های کبود روی دست های رنگ پریده ام را خوب به خاطر می آورم. یادم می آید خودم را به خواب زده بودم و نانا کنار تختم دعا می خواند. فقط یک شب توی بیمارستان بستری شدم. دکترها همه آزمایش هایشان را انجام دادند. آخرش گفتند قلبم چرتی کوتاه زده است، حدود دو تا پنج دقیقه.

نفس عمیقی می کشم و قبل از این که جرئتم را از دست بدهم، داستانم را برایش تعریف می کنم. دلم می خواهد یک نفر درک کند که شاید مثل آدم های معمولی نباشم، ولی خود معمولی من، همین اعداد و وسواسم است.

مطمئنم که حرفم را باور نمی کند. برای همین سعی می کنم با گفتن 314 رقم بعد از ممیز عدد پی، شگفت زده اش کنم.