کتاب از سرزمین های انگور

Esperanza Rising
کد کتاب : 22909
مترجم :
شابک : 978-6004624763
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 175
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

پرواز اسپرانسا
Esperanza Rising
کد کتاب : 41246
مترجم :
شابک : 978-6222440206
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب از سرزمین های انگور اثر پم مونیوس رایان

کتاب «از سرزمین های انگور» رمانی نوشته «پم مونیوس رایان» است که نخستین بار در سال 2000 انتشار یافت. دختری سیزده ساله به نام «اسپرانزا اورتگا» و خانواده اش، جزو طبقه ثروتمندان و زمین‌داران در مکزیک به شمار می آیند. پدر «اسپرانزا» مردی بخشنده، نیکوکار و مورد احترام در شهر است که به خدمتکاران خود، زمین و خانه می دهد. در ابتدای داستان، گروهی از راهزنان، پدر «اسپرانزا» را به قتل می رسانند و عموهایش نیز تهدید می کنند که خانه آن ها را تصاحب خواهند کرد. خدمتکاران خانه به «اسپرانزا» و مادرش کمک می کنند که به آمریکا بگریزند، اما آن ها مجبورند مادربزرگ عزیز «اسپرانزا» را تنها بگذارند و در زمانی مناسب برای آوردن او پیش خودشان تلاش کنند.

کتاب از سرزمین های انگور


ویژگی های کتاب از سرزمین های انگور

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

برنده جایزه کتاب کودک جین آدامز سال 2001

نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا سال 2003

برنده جایزه یادبود جودی لوپز برای ادبیات کودکان سال 2001

پم مونیوس رایان
پم مونیوس رایان (Pam Muñoz Ryan) یک نویسنده آمریکایی برای کودکان و بزرگسالان است، به ویژه در ژانرهای چند فرهنگی. مونیوسرایان در بیکرزفیلد، کالیفرنیا متولد شد و از نظر تأثیرات فرهنگی باسکایی، ایتالیایی و اوکلاهومان نیمی از مکزیک است.مونیوسرایان بیش از چهل کتاب برای جوانان نوشته، از جمله کتاب های تصویری، خوانندگان اولیه و رمان های متوسط و برای بزرگسالان. او نویسنده دریافت کننده جایزه حقوق بشر و مدنی NEA ، جایزه ادبی ویرجینیا همیلتون برای ادبیات چند فرهنگی و جایزه لودینگتون برای بدنه کار ...
نکوداشت های کتاب از سرزمین های انگور
With engaging style and appealing characters.
با سبکی جذاب و کاراکترهای دلنشین.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A moving story in clear, poetic language that children will sink into.
داستانی تکان دهنده با نثری شیوا و شعرگونه که کودکان، مجذوب آن خواهند شد.
Booklist Booklist

A powerful depiction of one girl’s immigration story.
تصویری قدرتمند از داستان مهاجرت یک دختر.
Scholastic

قسمت هایی از کتاب از سرزمین های انگور (لذت متن)
«آلفونسو» گفت: «راهزن ها خیلی زیادن. برای زن ها امن نیست که شب ها توی جاده دیده بشن. ضمن این که عموهات یه عالمه جاسوس دارن. یادت نیست؟ برای همین باید با گاری به «زاکاتکاس» بریم و به جای «آگوئاسکالینتس»، از اونجا سوار قطار بشیم.»

مامان و «هورتنسیا»، از «سنیور رودریگز» تشکر و خداحافظی کردند و بعد بین دو طبقه گاری خزیدند. «اسپرانزا» با بی میلی خودش را به پشت بین آن دو سراند. «کی می تونیم بریم بیرون؟» مامان گفت: «هر چند ساعت یه بار نگه می داریم و پیاده می شیم تا خستگی در کنیم.»

مامان چند دقیقه سکوت کرد. سرش را گرداند و به خدمتکاران که دورش جمع شده بودند، نگاه کرد. دیگر چهره اش خیلی خشمگین به نظر نمی رسید. چشمانش خیس بود. «اسپرانزا» با خودش فکر کرد که وقتی مامان به «تیو لوییس» نه بگوید، خدمتکاران کجا می روند؟ مامان به «اسپرانزا» نگاه کرد، با چشمانی که می گفتند من را ببخش. بعد سرش را پایین انداخت و به زمین خیره شد.