کتاب یونانی خواستار همسری یونانی

Once a Greek
کد کتاب : 23953
مترجم :
شابک : 978-6002534415
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب یونانی خواستار همسری یونانی اثر فریدریش دورنمات

دورنمات نویسنده ای فیلسوف مسلک است. از این رو به همۀ رمان هایش -حتی اگر جنایی باشند- شمه ای از جامعه شناسی می دهد؛ از این دست رمان های اوست: قول و قاضی و جلادش. ولی رمان حاضر، بیشتر یک تمثیل طنزآمیز است؛ لطیفۀ کارمندی خرده پا که در پی خوشبختی خود می گردد، البته به حق. اما چون سالم و ساده لوح است، این ساده لوحی می رود که کار دست اش بدهد.
نقد اجتماعی دورنمات هیچ تعارف و ترحمی نمی شناسد، با این حال شادابی را از این رمان نمی گیرد. او پس از پایان تلخ اول، پایانی دوم به آن پیوست می کند؛ بدیهی است این بار پایانی خوش، هرچند صرفا به عنوان دل خوشکنک. با وجود این، حکمت انسان دوستانۀ او پرده های این داستان را نیز از تسلی دلنشین اخلاقی بی بهره نمی گذارد.

کتاب یونانی خواستار همسری یونانی

فریدریش دورنمات
فریدریش دورنمات (Friedrich Dürrenmatt) نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس برجسته سوئیسی در پنجم ژانویه (۱۵ دی) ۱۹۲۱ در یکی از روستاهای اطراف شهر برن در کشور سوئیس متولد شد. پدر دورنمات کشیشی معتقد و متدین و پدربزرگش شاعری بذله‌گو و سرشناس بود که به خاطر شعرهای انتقادآمیز سیاسی که می‌سرود به او لقب شاعر سیاسی پرخاش جو داده بودند. تأثیر ویژگی‌های این دو نفر بر دورنمات بسیار زیاد بود، چنان‌که این تأثیر را به آسانی در بیشتر نوشته‌های این نمایشنامه‌نویس شهیر می...
دسته بندی های کتاب یونانی خواستار همسری یونانی