کتاب خاطرات یک گیشا

Memoirs of a Geisha
  • 10 % تخفیف
    390,000 | 351,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سخن سخن
    نویسنده:
کد کتاب : 25192
مترجم :
شابک : 978-6222600167
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 646
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 13 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطرات یک گیشا اثر آرتور گلدن

نیتا سایوری با صدایی دلهره آور و لحنی صریح با ما صحبت می کند. او داستان زندگی خود را به عنوان گیشا تعریف می کند. ماجرای کتاب «خاطرات یک گیشا» در یک دهکده ماهیگیری کوچک در سال 1929 شروع می شود، زمانی که او به عنوان یک دختر 9 ساله با چشمان خاکستری غیرمعمول، را از خانه اش بردند و به بردگی یک خانه معروف گیشا فروختند. ما در حین خواندن این ماجرا شاهد تحول او در هنگام یادگیری هنرهای سختگیرانه گیشا هستیم: رقص و موسیقی. پوشیدن کیمونو ، آرایش دقیق و پیراستن موی سر .

در خاطرات یک گیشا ، ما وارد جهانی می شویم که ظواهر در آن بسیار مهم هستند. جایی که یک دختر به بالاترین رقم حراج می شود ؛ جایی که زنان آموزش می بینند تا قدرتمندترین مردان را گول بزنند. و جایی که عشق به عنوان توهم مورد تحقیر قرار می گیرد. این یک اثر داستانی بی نظیر و پیروزمندانه است - در عین حال عاشقانه ، اروتیک ، پرتعلیق - و کاملا فراموش نشدنی.
آرتور گلدن در چاتانوگا ، تنسی به دنیا آمد و بزرگ شد. وی فارغ التحصیل رشته هنر از دانشگاه هاروارد در سال 1978 است. در سال 1988 وی مدرک کارشناسی ارشد انگلیسی را از بوستون دریافت کرد. وی در ژاپن زندگی و کار کرده است ، اما اکنون به همراه همسر و فرزندانش در بروکلاین ، ماساچوست زندگی می کند.

کتاب خاطرات یک گیشا

آرتور گلدن
آرتور گُلدن (به انگلیسی: Arthur Golden) (زادهٔ ۶ دسامبر ۱۹۵۶) یک نویسنده آمریکایی است. او نویسندهٔ رمان پرفروش خاطرات یک گیشا است که در سال ۱۹۹۷ میلادی به انتشار رسید.او در چاتوناگا به دنیا آمد و در رشتهٔ تاریخ هنر در دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شد. وی عضوی از خانوادهٔ Ochs-Sulzberger هاست که مالکین روزنامه نیویورک تایمز به شمار می‌روند.او در سال ۱۹۸۰ توانست مدرک کارشناسی ارشد رشتهٔ تاریخ ژاپن را در دانشگاه کلمبیا به دست آورد. او همچنین توانست زبان چینی ماندارین را نیز فرا بگیرد....
نکوداشت های کتاب خاطرات یک گیشا
Astonishing . . . breathtaking . . . You are seduced completely.
عجیب. . . مهیج. . . شما کاملا اغوا شده اید.
Washington Post Book World Washington Post Book World

Captivating, minutely imagined . . . a novel that refuses to stay shut.
فریبنده ، کاملا ملموس . . رمانی که از بسته ماندن خودداری می کند
Newsweek Newsweek

قسمت هایی از کتاب خاطرات یک گیشا (لذت متن)
رقص، احترام برانگیزترین هنر یک گیشاست. تنها امیدوارکننده ترین و زیباترین گیشاها این دلخوشی را دارند که در این هنر تخصص لازم را به دست آورند و شاید گذشته از آداب تهیه ی چای، هیچ چیز دیگری در مقام مقایسه به غنای سنتی به پای آن نمی رسد. مدرسه ی رقص اینو، محل تمرین گیشاهای گیون، از هنرهای نمایشی «نو» اقتباس شده است. چون «نو» هنری باستانی است که همیشه مورد عنایت دربار امپراتوری قرار داشته است. رقاصه های گیون هنر خود را برتر و والاتر از تمرین های رقص مدرسه ی ناحیه ی پونتوچو در آن سوی رودخانه می دانند، که از هنرهای نمایشی کابوکی اقتباس شده است. اکنون، من یکی از تحسین کنندگان بزرگ کابوکی هستم و در حقیقت اقبالی آن چنان بلند داشته ام که تعدادی از نامدارترین بازیگران کابوکی این قرن در میان دوستانم جای داشته اند؛ اما کابوکی به نسبت، هنری تازه شکل گرفته است، قدمتش به پیش از سال ۱۷۰۰ نمی رسد و همیشه هم بیش از آنکه مورد عنایت دربار امپراتوری باشد، مردم از تماشای آن لذت برده اند. در گیون، بین رقص های پونتوچو و رقص های اینو هیچ وقت مقایسه نمی شود.