کتاب کتاب چای

The Book of Tea
کد کتاب : 80500
مترجم :
شابک : 978-6009547494
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 118
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1906
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

چای
The Book of Tea
فلسفه حضور چای در فرهنگ،تمدن و اجتماع شرقی
کد کتاب : 25400
مترجم :
شابک : 978-6004055253
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1906
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب چای اثر اوکاکورا کاکوزو

چای به عنوان یک دارو آغاز شد و به یک نوشیدنی تبدیل شد. در چین ، در قرن هشتم ، به عنوان یکی از سرگرمی های مودبانه وارد حوزه شعر شد. در قرن پانزدهم ، ژاپن آن را تبدیل به مذهب زیبایی شناسی - چای گرایی کرد. Teaism تئیسم فرقه ای است که برپایه پرستش زیبایی ها در میان حقایق مخوف زندگی روزمره بنا شده است. این امر خلوص و هماهنگی ، رمز و راز نیکوکاری متقابل ، رمانتیسم نظم اجتماعی را تلقین می کند. این فرقه اساسا پرستش (چیز) ناکامل است ، زیرا این مکتب تلاشی برای دستیابی به چیز ممکن در این چیز غیرممکن است که ما آن را زندگی می شناسیم است.
در سال 1906 ، با شروع قرت جدید ، یک کتاب کوچک درباره ی چای به آن قصد نوشته شد که با صدای بلند در سالن معروف ایزابلا گاردنر ، بدنام ترین سالن بوستون خوانده شود. این کتاب توسط اوکاکورا کاکوزو ، فیلسوف ژاپنی ، کارشناس و متصدی هنری نوشته شده است. کاکوزو که در آن زمان چندان شناخته شده نبود ، به عنوان یکی از متفکران بزرگ اوایل قرن بیستم ظاهر شد ، یک نابغه ی با بصیرت ، شوخ و باهوش و مسئول در برابر پل زدن بین فرهنگ های غربی و شرقی. اوکاکورا در سنین جوانی آموخته بود که به انگلیسی صحبت کند و چیزهایی بیشتر از آنکه بتواند ظهورات چای و مراسم چای ژاپنی را به غربی ها نشان دهد ، بلد بود.
وی در کتاب کتاب کلاسیک چای ، در مورد مباحثی از جمله ذن و تائوئیسم ، و همچنین جنبه های سکولار چای و زندگی ژاپنی بحث می کند. این کتاب تأکید می کند که چگونه تئیسم به ژاپنی ها چیزهای زیادی را آموخته است. مهمتر از همه ، سادگی. کاکوزو استدلال می کند که سادگی ناشی از چای بر فرهنگ ، هنر و معماری ژاپن تأثیر زیادی گذاشته است.

کتاب چای

اوکاکورا کاکوزو
اوکاکورا کاکوزو متولد ۱۴فوریه ۱۸۶۲و درپذشته ۲ سپتامبر ۱۹۱۳(که با نام اوکاکورا تِنشین هم شناخته می‌شود)، یک دانشمند ژاپنی بود که به توسعهٔ هنر در ژاپن کمک کرد. در خارج از ژاپن، او را عمدتاً به خاطر نگارش کتاب چای می‌شناسند.اوکاکورا که در یوکوهاما و از پدر و مادری که اهل فوکویی بودند متولد شد، انگلیسی را در حالی آموخت که در مدرسه ای با مدیریت یک مبلغ مسیحی به اسم دکتر کورتیس هپبورن درس می‌خواند. در ۱۵ سالگی وارد دانشگاه امپریال توکیو شد، جایی که برای اولین بار استاد ارنست فنلووزا...