کتاب اصل بنیاد

The Principle of Reason
کد کتاب : 2806
مترجم :
شابک : 9786002783578
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1949
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب اصل بنیاد اثر مارتین هایدگر

اصل بنیاد، متن یک دوره سخنرانی مهم و تأثیرگذار که مارتین هایدگر در سال‌های 1955-1956 ایراد کرد، این اصل لایب نیتس را به عنوان نقطه کانونی در نظر می‌گیرد: هیچ چیز بدون دلیل نیست. هایدگر در اینجا نشان می دهد که اصل بنیاد در واقع یک اصل هستی است. بیشتر بحث او با هدف رساندن خوانندگانش به «جهش تفکر» است که آنها را قادر می سازد تا اصل عقل را به عنوان یک اصل هستی درک کنند. این متن گسترده ترین تأمل هایدگر را در مورد مفهوم تاریخ و جوهر آن، یعنی Geschick هستی، ارائه می دهد که یکی از مهم ترین تحولات اندیشه هایدگر بعدی به شمار می رود. یکی از هنرمندانه‌ترین متون هایدگر است که شامل بحث‌های مهمی از زبان، ترجمه، عقل، عینیت و فناوری و همچنین قرائت‌های قابل توجهی از لایب‌نیتس، کانت، ارسطو، و گوته است.

کتاب اصل بنیاد

مارتین هایدگر
مارتین هایدگر، زاده ی 1889 و درگذشته ی 26 می 1976، فیلسوف بزرگ آلمانی بود.هایدگر در خانواده ای کاتولیک و سنتی در یکی از روستاهای ایالت بادن-وورتمبرگ به نام مسکیرش در جنوب غربی آلمان و در دل کوهستان آلپ به دنیا آمد.او مطالعه ی الهیات را از سال 1909 در دانشگاه فرایبورگ آغاز کرد و بعد از آن به فلسفه روی آورد. فعالیت هایدگر همواره تحت تأثیر استادش، ادموند هوسرل بود. در نظر هایدگر، تاریخ متافیزیک، تاریخ غفلت از وجود و افتادن در ورطه ی موجودانگاری است. مقصود هایدگر از این تعبیر آن است که تاریخ کنون...
نکوداشت های کتاب اصل بنیاد
Starting from Leibniz's principle of sufficient reason . . . , Heidegger reflects on the relation of modern and ancient philosophy and of poetry and thinking. . . . an accurate and readable English translation.
با شروع از اصل دلیل کافی لایب نیتس. . . هایدگر به رابطه فلسفه مدرن و کهن و شعر و تفکر می پردازد. . . . ترجمه انگلیسی دقیق و خواندنی
Choice

Recreates the intellectual footwork necessary for Heidegger's leap from the terra cognita of modernity into the existential questions of the age of technology.
حرکت فکری لازم برای جهش هایدگر از دانش زمینی مدرنیته به پرسش های وجودی عصر تکنولوژی را بازآفرینی می کند.
Michael Heim

قسمت هایی از کتاب اصل بنیاد (لذت متن)