کتاب مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ

Mahatma Gandhi And Martin Luther King Jr.
قدرت مبارزه عاری از خشونت
  • 50,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نشر نی نشر نی
    نویسنده:
کد کتاب : 29973
مترجم :
شابک : 978-9643128074
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ اثر مری کینگ

"مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ" یا "قدرت مبارزه عاری از خشونت"، اثری است نوشته ی "مری کینگ" که برای دوست داران صلح جهانی به رشته ی تحریر درآمده است.
در دوران پس از جنگ سرد که نیروهای متقابل جنگ و مذاکره در نبرد بودند، معنای صلح دچار تغییر شد. از سال 1945 تا 1990 ، بحران ایالات متحده/اتحاد جماهیر شوروی، سیاست عمومی را شکل داد. فقدان نزاع میان ابرقدرت ها، خلأ ایجاد کرده و فرصتی برای مناقشات منطقه ای بوجود آورده بود. ماهیت کتاب "مری کینگ"، استفاده از شیوه های غیر خشونت آمیز بر اساس آموزه های "مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ"، به عنوان نیروهای جدید و اصلی برای صلح و سازش است.
در زمانی که به نظر می رسد قدرت خشونت رو به افزایش گذاشته، این کتاب یادآور مهمی است که گزینه های جایگزینی هم وجود دارد.
"مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ" و دیگران، به جهان و تاریخ نشان دادند که اگر کسی شجاعت و برنامه ریزی لازم را برای اعمال "قدرت مبارزه عاری از خشونت" داشته باشد، فقدان خشونت همواره قوی تر از خشونت است. با تلاش سخت کوشانه و متعهدانه ی بسیاری از افراد ناشناخته در طول چندین دهه است که این دو رهبر بزرگ توانستند کمک های تعیین کننده ای برای بشریت انجام دهند. با وجودی که گاندی بارها گفته بود - که کاری را که او می تواند انجام دهد ، هرکسی می تواند انجام دهد - تنها زمانی می توان به این حقیقت پی برد که "داستان کامل" را در اختیار داشته باشید و "مری کینگ" داستان کامل را ارائه می دهد.
در این کتاب همچنین مجموعه ای از نقل قول ها ذکر شده که یکی از بهترین و مفیدترین مطالبی است که تا به حال خوانده اید. هرکسی که علاقمند به مسئولیت رهبری در مسائل اجتماعی باشد، این کتاب را در قفسه ی کتابخانه ی خود می خواهد.

کتاب مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ

مری کینگ
مری الیزابت کینگ استاد مطالعات صلح و درگیری در دانشگاه وابسته به سازمان ملل متحد برای صلح، یک دانشمند سیاسی و نویسنده چندین نشریه است. وی فارغ التحصیل دانشگاه اوهایو وسلیان است و دکترای سیاست بین الملل را از دانشگاه آبیستوستایتث دارد. او همچنین عضو موسسه آمریکایی روتورمر و یک محقق برجسته در مرکز دانشگاه آمریکایی برای صلح جهانی در واشنگتن D.C است.وی در سال 2003 جایزه بین المللی جمالال باجاج را دریافت کرد. در سال 2009 جایزه آموزش صلح الهبری به او اهدا شد. در ماه مه 2011 ، دانشگاه عالی اوهایو وس...
دسته بندی های کتاب مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ
نکوداشت های کتاب مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ
UNESCO celebrates these two great figures who, in the clamor of our war-torn century, quietly spoke truth to power calmly, bravely and effectively. For it is also true that this century has seen the birth of political nonviolence as a new force for change, for democracy, for justice and for peace. When UNESCO's founders wrote of the need for the intellectual and moral solidarity of mankind in the pursuit of freedom, justice and democracy, they were offering the force of ideas against the idea of force. That is why it is so important to understand from this book that the Culture of Peace has a history and, most importantly, a future.
سازمان یونسکو به این دو شخصیت بزرگ که در هیاهوی این قرن جنگ زده، به آرامی از « معنای حقیقی قدرت » سخن گفتند و شجاعانه بر آن پای فشردند و اثرش را گستراندند، ارج می نهد. اینک قرن ما شاهد به کارگیری و نضج روش های عاری از خشونت به مثابه نیرویی جدید برای ایجاد دگرگونی های اجتماعی و پیشبرد مقاصد سیاسی و دستیابی به دموکراسی، عدالت و صلح است. هنگامی که بنیانگذاران سازمان یونسکو در نوشته های خود از لزوم ایجاد استحکام روحی و اخلاقی در بشر برای حرکت به سوی آزادی، عدالت و دموکراسی سخن می گفتند، درحقیقت قدرت اندیشه را درمقابل اندیشه قدرت در نظر داشتند. به همین دلیل، مهم این است که از خلال این کتاب دریابیم « فرهنگ صلح » برای خود تاریخی داشته است و مهم تر اینکه آینده ای نیز خواهد داشت.
Frederico Mayor, Director-General of UNESCO

قسمت هایی از کتاب مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ (لذت متن)
دهه ۸۰ شاهد جریان یافتن جنبش های موفقیت آمیز و متکی بر « نیروی مردم » در کشورهای حوزه بالتیک، لهستان، جمهوری دموکراتیک آلمان، و کشوری در شرق اروپا که امروز نام جمهوری چک را به خود گرفته، اتحاد شوروی سابق، برمه ( میانمار کنونی ) ، گواتمالا، افریقای جنوبی، فیلیپین و دیگر جاهای سراسر جهان بوده است. این مبارزات، در برابر رژیم های نظامی تا بن دندان مسلح یا نظام های امنیتی به ظاهر شکست ناپذیر کارایی خود را نشان داده و بدون بروز خونریزی، باعث پیروزی انقلاب هایی شده اند. از آنجایی که لازمه دست زدن به چنین مبارزاتی، قبول مسئولیت دشوار و توانفرسای سازمان دهی توده ها از سوی افراد غیرنظامی است، این مبارزات غالبا سبب بروز دوره های طولانی فشار و ارعاب شده است. ولی حتی در کشورهایی که این مبارزات گسترده عاری از خشونت، موفق به بیرون راندن دیکتاتورها نشده، در اغلب موارد توانسته است ماهیت سرکوبگر رژیم ها را به نمایش بگذارد. البته جنبش های مردمی، با وجود موارد متعدد پیروزی، همیشه نیز به موفقیت دست نیافته اند. برخی مبارزات سخت، بدون اینکه قصوری از پیشگامان و مبلّغان عدم خشونت سر زده باشد، با رنج فراوان و کشته شدن افراد بسیاری توام بوده است. گاهی بسیج توده ها فقط نتایج نسبی ایجاد می کند. جنبش عاری از خشونت دانشجویان چینی در روزهای سوم و چهارم ژوئن سال ۱۹۸۹ در میدان تیان آن من، با آتش سلاح ها سرکوب شد. این واقعه اکنون هشداری است مبنی بر اینکه رهبران جنبش عاری از خشونت چگونه ممکن است در محاسبات خود دچار اشتباه شوند.