کتاب فلسفۀ درد

A Philosophy of Pain
کد کتاب : 34654
مترجم :
شابک : 978-6004901338
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفۀ درد اثر آرنه یوهان وتلسن

آرن وتلسن در «کتاب فلسفه درد» می نویسد: "زندگی شامل قرار گرفتن در معرض درد در هر ثانیه است – نه لزوما به عنوان یک واقعیت همیشگی ، اما همیشه به عنوان یک احتمال "
او در این کتاب یک نگاه تأمل برانگیز به جنبه ای اجتناب ناپذیر و اساسی در شرایط انسانی انداخته است. در اینجا ، وتلسن به انواع مختلف درد ، از جمله دردی که هنگام شکنجه تحمیل شده است می پردازد. درد ناشی از بیماری، درد همراه با اضطراب ، اندوه و افسردگی و درد ناشی از خشونت. او ماهیت دوگانه درد را بررسی می کند: اینکه چگونه سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است در زندگی روزمره از آن دوری کنیم ، اما برعکس ، از جستجوی آن هیجان به دست می آوریم.

تجزیه و تحلیل وتلسن از درد آشکار است ، او در پی بسیاری از شدیدترین و پیچیده ترین احساسات ما است. او به درد در صحنه های مختلف زندگی مدرن مانند خانواده و کار نگاه می کند و به طور خاص یک پدیده مدرن بسیار رایج را بررسی می کند"ایده فشار آوردن خود به حد مجاز". آرنه یوهان وتلسن در این کتاب ایده های متفکرانی مانند سورن کی یرکگارد ، زیگموند فروید ، مارتین هایدگر ، ژان پل سارتر ، موریس مرلوپونتی ، ماکس هورکهایمر ، تئودور آدورنو ، آلیس میلر ، سوزان سونتاگ و ملانی کلاین را درباره فلسفه درد مطرح می کند.
وتلسن دیدگاهی اصیل و بصیرانه در مورد چیزی که همه ما از آن رنج می بریم و تحمل می کنیم ارائه می دهد - از پیچ خوردگی مچ پا تا قلب شکسته. اگرچه درد به خودی خود ناخوشایند است ، اما توانایی احساس آن به ما یادآوری می کند که زنده ایم.

کتاب فلسفۀ درد

آرنه یوهان وتلسن
آرنه یوهان وتلسن (متولد 10 سپتامبر 1960) استاد نروژی فلسفه در دانشگاه اسلو است، که بر روی موضوع اخلاق، فلسفه محیط زیست و فلسفه اجتماعی تمرکز دارد.او cand.mag را برداشت. (مشابه BA) مدرک جامعه شناسی و مردم شناسی ، قبل از تحصیل در دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته فرانکفورت از سال 1985 تا 1990 تحت راهنمایی یورگن هابرماس. او dr.philos را گرفت. مدرک دانشگاه Oslo در سال 1993. پیش از آنکه استاد کامل در دانشگاه اسلو در سال 1998 شود، وتلسن به عنوان همکار تحقیق و دانشیار کار می کرد. وی عضو آکادمی علوم و ادبیا...
قسمت هایی از کتاب فلسفۀ درد (لذت متن)
«همهٔ آدم ها در تجربه شان از جهان تنهایند. وقتی به سخنرانی کسی گوش می دهید، در حالی که صدها نفر اطرافتان هستند، شما در شنیدن کلمات به نوعی تنهایید. در یک کنسرت بزرگ، گرچه در میان هزاران نفرید، باز هم با موسیقی تنهایید، چون آنچه اهمیت دارد تجربهٔ شما از موسیقی است. واضح است که ما این تجربه ها را با دیگران هم در میان می گذاریم واکنش هایشان را تحلیل می کنیم و از واکنش های خودمان هم در قالب کلمات به آنها می گوییم، حتی می کوشیم تجربه مان از کنسرت یا سخنرانی را با ژست و ادا اطوار بیان کنیم اما بخشی از تجربه مان همیشه خصوصی و شخصی می ماند چون نمی توان آن را کاملا با دیگران در میان گذاشت. درد را معمولا نمی شود مطرح کرد. وقتی درد خیلی شدید شود، جهان و زبان فرد را نابود می کند. درد آدم را لال می کند. درد شدید را نمی توان با دیگران درمیان گذاشت، صرفا به این دلیل که وقتی درد همهٔ دنیای آدم می شود، دیگر جایی برای چیز دیگری باقی نمی گذارد».