کتاب برادران

The Brothers
جان فاستر دالس، آلن دالس و جنگ جهانی پنهان آن ها
کد کتاب : 34753
مترجم :
شابک : 978-9642072361
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 520
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب برادران اثر استفن کینزر

کتاب « برادران» نوشته « استفن کینزر » توسط نشر اختران منتشر شده است.
در طول دهه 1950، زمانی که جنگ سرد در اوج خود بود، دو برادر بسیار قدرتمند ایالات متحده را وارد یک سری ماجراجویی های خارجی کردند که اثرات آن هنوز جهان را تکان می دهد.

جان فاستر دالس وزیر امور خارجه بود در حالی که برادرش آلن دالس مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود. استفن کینزر در این کتاب زندگی خارق‌العاده آنها را در پس زمینه فرهنگ و تاریخ آمریکا قرار می‌دهد. او از چارچوب بیوگرافی استفاده می کند.
«برادران» به بررسی نیروهای پنهانی می پردازند که روان ملی را شکل می دهند، از تقوای مذهبی گرفته تا فیلم های وسترن - که بسیاری از آنها در مورد یک مرد مسلح نجیب هستند که با کشتن افراد بد، یک شهر بی قانون را پاکسازی می کند. برادران دالس خود را اینگونه دیدند و هنوز هم بسیاری از آمریکایی ها نقش کشورشان را در جهان می بینند.

برادران دالس که توسط مجموعه‌ای از ترس‌ها و توهمات عمدتا آمریکایی پیش می‌رفتند، کمپین‌های خشونت‌آمیزی را علیه رهبران خارجی به راه انداختند که آنها را تهدیدی برای ایالات متحده می‌دانستند. این کمپین ها به کشاندن کشورها از گواتمالا تا کنگو به سوی مارپیچ های طولانی خشونت کمک کرد، ایالات متحده را وارد جنگ ویتنام کرد و پایه و اساس دهه ها خصومت بین ایالات متحده و کشورهایی از کوبا تا ایران را بنا نهاد.

کتاب برادران

استفن کینزر
استیون کینزر (به انگلیسی: Stephen Kinzer) (زادهٔ ۴ اوت ۱۹۵۱)، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل ایالات متحده آمریکا است. وی که پیش از این با نیویورک تایمز همکاری می‌کرد، تاکنون، گزارش‌های مختلفی از پنجاه کشور جهان و چندین عنوان کتاب منتشر کرده است.از جمله آثار مشهور او در ایران می‌توان به کتاب همه مردان شاه اشاره کرد.