کتاب بینتی 2

Home
(بازگشت به خانه)
کد کتاب : 36268
مترجم :
شابک : 978-6004628594
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه لوکس سال 2018

نامزد جایزه بهترین کتاب علمی و تخیلی گودریدز سال 2017

معرفی کتاب بینتی 2 اثر ندی اوکورافور

کتاب «بازگشت به خانه» رمانی نوشته ی «ندی اوکورافور» است که نخستین بار در سال 2017 به چاپ رسید. «بینتی» تنها انسان بازمانده از یک کشتار بزرگ است. نژاد «مدوس» که ظاهری شبیه به عروس دریایی دارند، در حالی که «بینتی» و سایر نوجوانان از زمین در حال حرکت به سوی دانشگاه در سیاره ی «اوزما» بودند، به کشتی حامل آن ها حمله کردند. «بینتی» اکنون مقداری از ماده ی ژنتیکی «مدوس ها» را در بدنش دارد که باعث شده موهایش به شاخک های کوتاه و بلند تبدیل شوند. وقتی «بینتی» میلی عمیق را برای بازگشت به زمین در خود احساس می کند، دوستش «اوکوو» به عنوان نماینده ی «مدوس ها» با او همراه می شود. «بینتی» پس از رسیدن به خانه درمی یابد که وضعیت روی زمین اکنون بسیار پیچیده تر از قبل شده است. رویدادهایی عجیب او را وادار می کنند که مسیر خود را درون آینده انتخاب کند.

کتاب بینتی 2

ندی اوکورافور
ندی اوکورافور (قبلاًاوکورافور-مباچو) متولد 8 آوریل 1974 یک نویسنده آمریکایی داستانهای علمی تخیلی از نیجریه است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان می نویسد. والدین اوکورافور برای رفتن به مدرسه به آمریکا سفر کردند ، اما به دلیل جنگ داخلی نیجریه نتوانستند به نیجریه بازگردند. اوکورافور ، دختر والدین ایگبو ، نیجریه ای-آمریکایی متولد آمریکا است که از زمان بسیار جوانی به نیجریه سفر می کند.
نکوداشت های کتاب بینتی 2
A rich, complex story of identity, family, and friendship.
داستانی غنی و پیچیده درباره ی هویت، خانواده و دوستی.
Veronica Roth, New York Times bestselling author

Evocative and sharply elegant.
احساس برانگیز و بسیار زیبا.
NPR NPR

Astonishing.
خیره کننده.
Chicago Tribune Chicago Tribune

قسمت هایی از کتاب بینتی 2 (لذت متن)
داشتم در ذهنم درختکاری می کردم، اعداد مثل دانه های شن در دل طوفان، اطرافم پرواز می کردند، بعد همین که چیزی به ذهنم رسید، انگار تلنگر محکمی خوردم. درد شیرینی داشت، مثل شکستن بند های انگشت یا کش و قوس دادن عضله.

تغییر، همیشگی بود. تغییر، سرنوشت من بود.

وقتی با عمیق ترین ترس هایت مواجه می شوی، وقتی آماده هستی، به مسیر پشت نکن. بایست، تحمل کن، با آن ها مواجه شو. اگر از آن عبور کنی، دیگر هیچ وقت به تو آسیب نخواهند زد.