کتاب قشنگ تر از تو

Piu bella di te
کد کتاب : 3947
مترجم :
شابک : 9789648573879
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 68
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قشنگ تر از تو اثر آلبرتو موراویا

لبرتو موراویا از نویسندگان برجسته و پرکار جان به در برده از دوران حاکمیت فاشیسم بر ایتالیا بود. این کتاب شامل شش داستان کوتاه از اوست که هر کدام یکی از دغدغه های عاطفی، خانوادگی، عاشقانه یا هویتی آدمی را به تصویر می کشد و با نقطه ی عطفی درگیرکننده و پایانی به خاطرماندنی داستان را در ذهن خواننده ماندگار می کند.

کتاب قشنگ تر از تو

آلبرتو موراویا
آلبرتو موراویا، زاده ی 28 نوامبر 1907 و درگذشته ی 26 سپتامبر 1990، رمان نویسی ایتالیایی بود.موراویا در رم به دنیا آمد. او در کودکی به بیماری سل استخوانی مبتلا شد و تا بیست سالگی با آن دست و پنجه نرم کرد. موراویا به دلیل بیماری، تحصیلات منظمی نداشت اما وقت خود را با مطالعه می گذراند. او در سال 1941 با الزا مورانته ازدواج کرد و در سال 1962 از او جدا شد. موضوعات اصلی آثار او، جنسیت، بیگانگی و هستی گرایی بود. موراویا می گوید: «در سال 1943 ابلاغی با دستوری محکم و قاطع صادر شد که دیگر به هیچ عنوان ...
قسمت هایی از کتاب قشنگ تر از تو (لذت متن)
وقتی دختربچه بودم، مادرم، شاید برای این که متوجه نشوم ما فقیریم و من عروسکی فکسنی دارم که مختص بچه های فقیر است، ترانه ای یادم داده بود که از جمله می گفت: «عروسکم قشنگه، حتی قشنگ تر از من...». اما این فقط دروغی ترحم آمیز بود، چون من خیلی قشنگ تر از عروسکم بودم. فقیر بودیم، اما خانواده مان از لحاظ زیبایی چیزی کم نداشت. بزرگ شدم و همچنان زیبا ماندم، یا حتی بهتر است بگویم روز به روز زیباتر شدم؛ در پانزده سالگی زیباتر از ده سالگی و در هجده سالگی زیباتر از پانزده سالگی. آن قدر زیبا بودم که یکی از آن تابستان ها در ساحلی که برای ییلاق رفته بودیم، تاج ملکه ی زیبایی را به سرم گذاشتند.

متاسفانه در تمدنی زندگی می کنیم که ویژگی اصلی اش ایجاد زیباترین اشیا برای اشخاصی است که مالکشان اند و از آنها استفاده می کنند .