کتاب مفهوم ساده روانکاوی

The question of lay analysis
کد کتاب : 4140
مترجم :
شابک : 9786001214882
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 92
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1926
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مفهوم ساده روانکاوی اثر زیگموند فروید

کتاب مفهوم ساده روانکاوی
(به آلمانی: Die Frage der Laienanalyse) کتابی است از زیگموند فروید ، بنیانگذار روانکاوی ، در حمایت از حق روانکاران غیر پزشکان یا افراد "غیر روحانی" در سال 1926. این مقاله در پاسخ به پیگرد قانونی تئودور ریک به دلیل تجزیه و تحلیلگر غیر پزشکی یا غیر روحانی در اتریش نوشته شد.

در این کتاب است که فروید زندگی جنسی زنان بزرگسال را با "قاره تاریک" مقایسه می کند:

او می گوید که درباره زندگی جنسی دختران کوچک کمتر از پسران اطلاعات داریم. اما لازم نیست از این تمایز شرمنده شویم. از این گذشته ، زندگی جنسی زنان بزرگسال برای روانشناسی یک قاره تاریک است
در اکتبر 1885 ، فروید با یک بورس سه ماهه به پاریس رفت تا با ژان مارتین شارکو ، متخصص مغز و اعصاب مشهور که در حال تحقیق علمی در مورد هیپنوتیزم بود ، تحصیل کند. بعدا او باید تجربه این اقامت را به عنوان کاتالیزوری در جهت دادن او به سمت روانپزشکی پزشکی و دور شدن از حرفه ای که از نظر اقتصادی در زمینه تحقیقات مغز و اعصاب کمتر بود ، به یاد آورد. چارکوت در مطالعه هیستری و حساسیت به هیپنوتیزم تخصص داشت ، که بطور مکرر با حضور در صحنه و در مقابل تماشاگران با بیماران نشان می داد.

فروید هنگامی که در سال 1886 در وین به کار خود ادامه داد ، شروع به استفاده از هیپنوتیزم در کارهای بالینی خود کرد. او رویکرد دوست و همکار خود ، یوزف بروئر ، را در یک نوع هیپنوتیزم که متفاوت از روشهای فرانسوی او بود ، اتخاذ کرد. درمان یک بیمار خاص از برویر ثابت شده است که برای عمل بالینی فروید تحول آفرین است. بیماری دعوت شد تا در مورد علائم خود در حالی که تحت هیپنوتیزم است صحبت کند (او برای درمان خود عبارت "صحبت کردن درمورد درمان" را به کار می برد). در طی صحبت به این روش ، با بازیابی خاطرات حوادث آسیب زای مرتبط با شروع آنها ، از شدت علائم کاسته شد.

این قسمت کوتاهی از کار فروید در دوران تحول فکری او بود. این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا که روانکاوی را بهتر درک کنید .

کتاب مفهوم ساده روانکاوی

زیگموند فروید
زیگموند فروید، زاده ی 6 می 1856 و درگذشته ی 23 سپتامبر 1939، متخصص مغز و اعصاب اتریشی و خالق روانکاوی بود. فروید در خانواده ای یهودی در شهر فرایبرگ واقع در امپراتوری اتریش چشم به جهان گشود. او در سال 1881 موفق به اخذ مدرک پزشکی از دانشگاه وین شد و در سال 1902 به درجه ی استادی رسید. پس از فارغ التحصیلی، فروید در بیمارستان عمومی وین مشغول به کار شد و در درمان هیستری به وسیله ی یادآوری تجارب دردناک گذشته از طریق هیپنوتیزم، با دکتر جوزف بروئر همکاری داشت. او در سال 1885 با مارتا برنیز ازدواج کرد ...
قسمت هایی از کتاب مفهوم ساده روانکاوی (لذت متن)
منظور از عنوان این اثر این است که ببینیم آیا افرادی غیر از پزشکان می توانند به روانکاوی دست بزنند یا خیرو اصلا به این مساله آن طور که باید و شاید توجهی معطوف نگشته است و هیچ کس تاکنون به این فکر نیافتاده که چه آدمی می تواند روانکاو باشد. از قرار معلوم عدم توجه مزبور از بیزاری به روانکاوی سرچشمه می گیرد. گویی هیچ کس نباید به این کار دست بزند. دلایل چندی نیز در این زمینه ارائه شده که همه از همان بیزاری ناشی می شود.