کتاب عاشقان ژاپنی

The Japanese Lover
کد کتاب : 5040
مترجم :
شابک : 978-6008173731
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 460
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

عاشق ژاپنی
Japanese lovers
کد کتاب : 5041
مترجم :
شابک : 9786007642979
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عاشقان ژاپنی اثر ایزابل آلنده

کتاب عاشقان ژاپنی، رمانی نوشته ی ایزابل آلنده است که اولین بار در سال 2015 انتشار یافت. در سال 1939 و در زمانی که لهستان به دست نازی ها می افتد، والدین دختری جوان به نام آلما بلاسکو، برای حفظ امنیت او، آلما را به همراه عمه و عمویش به سان فرانسیسکو می فرستند. آنجا، در حالی که تمام جهان در حال ورود به جنگ است، آلما با ایچیمی فوکودا آشنا می شود: پسر آرام و نجیب باغبان ژاپنی خانواده ی بلاسکو. پس از مدتی، رابطه ای عاشقانه میان این دو شکل می گیرد اما پس از حمله ی ژاپنی ها به پرل هاربر، این دو به شکلی بی رحمانه از هم جدا می شوند چرا که ایچیمی و خانواده اش، مثل هزاران ژاپنی-آمریکایی دیگر، دشمن معرفی شده و توسط دولت ایالات متحده، به کمپ های بازداشت منتقل می شوند. این دو شخصیت در طول زندگی خود، بارها و بارها در مسیر هم قرار می گیرند اما مجبورند همیشه عشق میان خود را از جهان پنهان کنند.

کتاب عاشقان ژاپنی


ویژگی های کتاب عاشقان ژاپنی

ایزابل آلنده از نویسندگان پرفروش شیلی

ایزابل آلنده
ایزابل آلنده، زاده ی 2 آگوست 1942، نویسنده ای اهل شیلی است. رمان‌های او اغلب در سبک رئالیسم جادویی جای می‌گیرند. در سال ۱۹۸۱ زمانی که پدربزرگش در بستر بیماری بود، ایزابل نگاشتن نامه‌ای به وی را شروع کرد که دستمایه رمان بزرگ «خانه ارواح» گردید. پائولا نام دختر وی است که پس از تزریق اشتباه دارو به کما رفت. ایزابل رمان «پائولا» را در سال ۱۹۹۱ بصورت نامه‌ای خطاب به دخترش نوشته‌است. رمان‌های آلنده به بیش از سی زبان ترجمه شده و نویسنده خود را به...
نکوداشت های کتاب عاشقان ژاپنی
A magical and sweeping love story.
عاشقانه ای جادویی و وسیع.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A moving tribute to the constancy of the human heart in a world of unceasing change.
نکوداشتی تکان دهنده از پایداری احساس انسان در جهانی دائما در حال تغییر.
Barnes & Noble

A multi-generational epic of fate, war, and enduring love.
حماسه ای چندنسلی درباره ی سرنوشت، جنگ و عشق پایدار.
Harper's Bazaar

قسمت هایی از کتاب عاشقان ژاپنی (لذت متن)
خانواده ها خودشان را تسلیم کرده بودند، چون چاره ی دیگری نداشتند و با این کارشان وفاداری خود را به ایالات متحد نشان می دادند و حمله ی نیروهای ژاپنی در پرل هاربر را محکوم می کردند. این سهم آن ها در جنگ بود. رهبران ژاپن این را گفته بودند و تعداد کمی مخالف علیه آن ها قد علم کرده بودند. مقصد خانواده ی فوکودا اردوگاه توپاز در بیابان های یوتا بود، اما این قضیه تا ماه سپتامبر مشخص نبود. در این زمان شش ماه بود که آن ها در مسیر مسابقه سکنی گزیده بودند.

در سان فرانسیسکو تجمع اعتراض آمیز سفیدپوستان در خیابان ها به راه افتاد تا از کسانی که به خوبی آن ها را می شناختند حمایت کنند، از مغازه دارهایی که هر روز از آن ها خرید می کردند، از ماهیگیرها، از نجارهایی که اغلب با آن ها داد و ستد می کردند، از دخترها و پسرهای هم کلاس بچه هایشان، از همسایه هایشان. بسیاری از آن ها در سکوت قبل از طوفان بودند، اگرچه هیچ تحقیر نژادپرستانه یا توهین و طعنه و کنایه های مخربی در کار نبود. دو سوم کسانی که تخلیه شده بودند، متولد آمریکا و شهروند آمریکایی محسوب می شدند.

ژاپنی ها باید ساعت ها در صف های طویل جلوی میز مقامات می ایستادند تا اسم آن ها را بنویسند و به آن ها برچسبی بدهند که به گردن بیاویزند که شماره ی شناسایی آن ها بود و سهمیه ی غذای خود را هم بگیرند. مسیحیان فرقه ی کوئیکر با این برنامه ها مخالف بودند و می گفتند این آب، میوه و ساندویچ دادن ها نژادپرستانه و ضدمسیحی است.