کتاب خانواده و خانواده درمانی

Families and Family Therapy
کد کتاب : 55873
مترجم :
شابک : 978-9640000090
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 15
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب خانواده و خانواده درمانی اثر سالوادور مینوچین

هیچ کتاب دیگری در این زمینه به طور کامل نمونه های بالینی واضح، جزئیات خاص تکنیک و دیدگاه های بالغ را در مورد خانواده هایی که به طور موثر کار می کنند و کسانی که به دنبال درمان هستند ترکیب نمی کند. دیدگاه‌ها و استراتژی‌های یک متخصص بالینی در اینجا به شکلی واضح و دقیق ارائه شده است که خوانندگان می‌توانند مستقیما از کتاب با مقایسه و اصلاحات متناسب با سبک و موقعیت کاری خود استفاده کنند.

سالوادور مینوچین شش رونوشت کامل از جلسات خانوادگی واقعی را ارائه می‌کند . همراه با هر متن، تفسیر در حال اجرا نویسنده از آنچه در حال وقوع است، وجود دارد، که تاکید خاصی بر تاکتیک ها و مانورهای درمانگر دارد.

این جلسات پر جنب و جوش در یک تجزیه و تحلیل نظری درخشان از این که چرا خانواده ها مشکلاتی را ایجاد می کنند و آنچه برای درست کردن آنها لازم است تفسیر می شود. نویسنده مدلی از یک خانواده با عملکرد موثر می سازد و مرزها را در اطراف زیرسیستم های مختلف آن، اعم از والدین، همسر، یا خواهر و برادر تعریف می کند. او راه‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهد که در آن خانواده‌ها از درون و بیرون با استرس سازگار می‌شوند، زیرا آنها به دنبال بقا و رشد هستند.

دکتر مینوچین روش های تشخیص یا "نقشه برداری" مشکلات خانواده مشکل دار و تعیین اهداف و راهبردهای درمانی مناسب را شرح می دهد. موقعیت های مختلف مانند خانواده گسترده، خانواده دارای فرزند والدین و خانواده در حال گذار از طریق مرگ یا طلاق بررسی می شوند.

کتاب خانواده و خانواده درمانی

سالوادور مینوچین
سالوادور مینوچین (13 اکتبر 1921 - 30 اکتبر 2017) یک درمانگر خانواده بود که در سان سالوادور، انتری ریوس، آرژانتین متولد و بزرگ شد. او خانواده درمانی ساختاری را توسعه داد که مشکلات خانواده را با ترسیم روابط بین اعضای خانواده یا بین زیر مجموعه های خانواده برطرف می کند. این نمودارها نشان دهنده پویایی قدرت و همچنین مرزهای بین زیر سیستم های مختلف است. درمانگر سعی می کند روابط ناکارآمد درون خانواده را مختل کرده و باعث شود که آنها به یک الگوی سالم تر بروند.
دسته بندی های کتاب خانواده و خانواده درمانی
نکوداشت های کتاب خانواده و خانواده درمانی
This book will be interesting to a variety of readers, and particularly useful for mental health professionals working with groups, family counselors interested in the dynamic of family process, and scholars of social psychiatric phenomena.
این کتاب برای طیف وسیعی از خوانندگان جالب خواهد بود و به ویژه برای متخصصان سلامت روان که با گروه ها کار می کنند، مشاوران خانواده علاقه مند به پویایی فرآیند خانواده و محققان پدیده های روانپزشکی اجتماعی مفید خواهد بود.
Sylvia Clavan, Journal of Marriage and the Family

قسمت هایی از کتاب خانواده و خانواده درمانی (لذت متن)