کتاب دختری که نیلوفر می دوخت

Prairie Lotus
کد کتاب : 60824
مترجم :
شابک : 978-6222741174
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 204
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

نامزد جایزه آسیایی/اقیانوسیه آمریکا برای ادبیات کودکان سال 2021

«لیندا سو پارک» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب دختری که نیلوفر می دوخت اثر لیندا سو پارک

کتاب «دختری که نیلوفر می دوخت» رمانی نوشته «لیندا سو پارک» است که نخستین بار در سال 2020 انتشار یافت. دختری 14 ساله به نام «هانا» و پدرش سه سال است که در سفر بوده اند، از زمانی که مادر نیمه کره ای-نیمه چینی او درگذشت. وقتی آن ها در سال 1880 در شهری دارای راه آهن ساکن می شوند، پدر تصمیم می گیرد تا مغازه ای در شهر افتتاح کند، و «هانای» بااستعداد که خیاطی را از مادرش یاد گرفته، امیدوار است که بتواند قبل از طراحی لباس برای مغازه پدرش، به مدرسه برود. اگرچه ساکنین شهر از رسیدن آن ها چندان خوشحال نمی شوند، «هانا» تلاش می کند مثل مادرش قوی باشد و به مسیر ادامه دهد. رمان «دختری که نیلوفر می فروخت» به خاطر تصاویر و توصیفات پرجزئیات و احساس برانگیز خود، بسیاری از مخاطبین را به یاد آثار «لورا اینگلز وایلدر» خواهد انداخت.

کتاب دختری که نیلوفر می دوخت

لیندا سو پارک
لیندا سو پارک، زاده ی 25 مارس 1960، نویسنده ی آمریکایی است.پارک در ایالت ایلینوی به دنیا آمد و در حومه ی شیکاگو بزرگ شد. او از چهار سالگی نوشتن داستان و شعر را آغاز کرد و اولین شعر خود را در نه سالگی در مجله ای به چاپ رساند. پارک، به صورت حرفه ای اولین کتاب خود را در سال 1999 منتشر کرد.او در دانشگاه استنفورد به تحصیل در رشته ی زبان انگلیسی پرداخت و تحصیلات خود را در رشته ی ادبیات در کالج ترینیتی و همچنین دانشگاه لندن ادامه داد.لیندا سو پارک اکنون به همراه خانواده اش در روچستر در ایالت نیویورک...
نکوداشت های کتاب دختری که نیلوفر می دوخت
An absorbing story about a troubled chapter of American history.
داستانی جذاب درباره برهه ای پرمشکل از تاریخ آمریکا.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A powerful, touching, multilayered book about a girl determined to realize her dreams.
کتابی قدرتمند، تأثیرگذار و چندلایه درباره دختری که مصمم است آرزوهایش را به واقعیت تبدیل کند.
Amazon Amazon

Captivating.
مسحورکننده.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب دختری که نیلوفر می دوخت (لذت متن)
در سه سال گذشته، تمام کارهای خیاطی خانواده را خودش انجام می داد. تنها چیزهایی که بابا از مغازه ها می خرید، کت و ژاکت هایش بود، اما شلوار، سرهمی، پیراهن، زیرشلواری و پیراهن خوابش را «هانا» می دوخت، البته به علاوه لباس و زیرپوش های خودش.

از الگوهای کاغذی مامان کمک می گرفت و اندازه ها را با سایز آدم ها مطابقت می داد. می توانست کوک زیگزاگی بزند، حاشیه دوزی کند و جای دکمه ها را بدوزد؛ وقتی که حاشیه لباس را می دوخت یا دوردوزی می کرد، کوک هایش اصلا پیدا نبودند. با این همه تجربه مطمئن بود که می تواند لباسی را که خودش طراحی کرده، بدوزد و قصد هم داشت که خیلی زود این کار را بکند.

عاشق طراحی بود، چون باید شش دانگ حواسش را به کار می بست؛ اینطوری می توانست برای مدتی از فکر کردن به بقیه دنیا دست بردارد. خیاطی هم همینطور بود، بیشتر وقت ها هم بهش آرامش می داد و هم خوشحالش می کرد. البته الان چند هفته ای می شد که نتوانسته بود طراحی یا خیاطی کند؛ آخر توی دلیجان که نمی شد این کارهای ظریف را انجام بدهد؛ دست انداز زیاد بود. وقتی هم که توقف می کردند تا چادر بزنند، هوا دیگر تقریبا تاریک شده بود.