کتاب همراه آهنگ های بابام

Collection of Short Stories
مجموعه داستان های کوتاه
کد کتاب : 6849
شابک : 9789643622558
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1974
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب همراه آهنگ های بابام اثر علی اشرف درویشیان

کتاب «همراه آهنگ های بابام» مجموعه ای داستان است که توسط «نشر چشمه» منتشر شده است. «همراه آهنگ های بابام»، «ظلم آباد»، «مادر نمونه ی من»، «یاره» و «سحر در رسید» عنوان داستان های کتاب است. در توضیحات پشت جلد کتاب می خوانیم: «وقتی که خوشحالیم، مادرم خیلی خوب می رقصد. زن های همسایه با تشت دایره می زنند و مادرم رقص کردی می کند و رقص شاطری هم بلد است. اما هیچ وقت جلوی پدرم نمی رقصد. پدرم هر وقت عصبانی می شود به ما می گوید: ای رقاص های بی ابرو. و معلوم است که از رقص بدش می آید. من نمی دانم که مادر من که این قدر خوب است هیچ وقت عکسش توی روزنامه یا مجله ای نیست و هیچ وقت مادر نمونه نشده است. وقتی که سالی یک بار بند می اندازد، خیلی هم قشنگ می شود.»

کتاب همراه آهنگ های بابام

علی اشرف درویشیان
علی‌اشرف درویشیان (زاده ۳ شهریور ۱۳۲۰ - درگذشته ۴ آبان ۱۳۹۶) داستان‌نویس و پژوهشگر ایرانی و عضو کانون نویسندگان ایران بود. درویشیان برخی از نوشته‌هایش را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با نام مستعار «لطیف تلخستانی»منتشر می‌کرد.
قسمت هایی از کتاب همراه آهنگ های بابام (لذت متن)
وقتی که خوشحالیم مادرم خیلی خوب می رقصد. زن های همسایه با تشت دایره می زنند و مادرم رقص کردی می کند و رقص شاطری هم بلد است؛ اما هیچ وقت جلوی پدرم نمی رقصد. پدرم هر وقت عصبانی می شود به ما می گوید: "ای رقاص های بی آبرو" و معلوم است که از رقص بدش می آید. من نمی دانم که مادر من که این قدر خوب است چرا هیچ وقت عکسش توی روزنامه یا مجله ای نیست و هیچ وقت مادر نمونه نشده است. وقتی که سالی یک بار بند می اندازد، خیلی هم قشنگ می شود…